•  Retrait gratuit dans votre magasin Club
  •  7.000.000 titres dans notre catalogue
  •  Payer en toute sécurité
  •  Toujours un magasin près de chez vous     
  •  Retrait gratuit dans votre magasin Club
  •  7.000.000 titres dans notre catalogue
  •  Payer en toute sécurité
  •  Toujours un magasin près de chez vous

The Business of Culture

Cultural Entrepreneurs in China and Southeast Asia, 1900-65

Livre broché | Anglais | Contemporary Chinese Studies
59,45 €
+ 118 points
Livraison 1 à 4 semaines
Passer une commande en un clic
Payer en toute sécurité
Livraison en Belgique: 3,99 €
Livraison en magasin gratuite

Description

The Business of Culture examines the rise of Chinese "cultural entrepreneurs," businesspeople who risked financial well-being and reputation by investing in multiple cultural enterprises in the late nineteenth and twentieth centuries. Rich in biographical detail, the interlinked case studies featured in this volume introduce three distinct archetypes: the cultural personality, the tycoon, and the collective enterprise. These portraits reveal how rapidly evolving technologies and growing transregional ties created fertile conditions for business success in the cultural sphere. They also highlight strategies used by cultural entrepreneurs around the world today.

Spécifications

Parties prenantes

Editeur:

Contenu

Nombre de pages :
348
Langue:
Anglais
Collection :

Caractéristiques

EAN:
9780774827812
Date de parution :
01-07-15
Format:
Livre broché
Format numérique:
Trade paperback (VS)
Dimensions :
150 mm x 226 mm
Poids :
476 g

Les avis