•  Retrait gratuit dans votre magasin Club
  •  7.000.000 titres dans notre catalogue
  •  Payer en toute sécurité
  •  Toujours un magasin près de chez vous     
  •  Retrait gratuit dans votre magasin Club
  •  7.000.000 titres dans notre catalogue
  •  Payer en toute sécurité
  •  Toujours un magasin près de chez vous

The Business of Sports

A Primer for Journalists

Mark Conrad
Livre broché | Anglais | Communication (Routledge Paperback)
118,95 €
+ 237 points
Format
Livraison 1 à 4 semaines
Passer une commande en un clic
Payer en toute sécurité
Livraison en Belgique: 3,99 €
Livraison en magasin gratuite

Description

This book explores the business aspect of sports with an orientation to those topics that are most relevant to journalists, providing the foundation for understanding the various parts of the sports business. Moving beyond sports writing, this text offers a distinct perspective on professional, college, and international sports organizations - structure, governance, labor issues, and other business factors within the sports community. Written clearly and compellingly, The Business of Sports includes cases (historical, current, and hypothetical) to illustrate how business concerns play a role in the reporting of sports.

New features for the second edition include:

  • updates throughout, including disciplinary policies throughout the major sports leagues
  • expanded discussion of intellectual property issues and merchandising
  • new sections on ethical issues in sports, aimed at journalists.

Offering critical insights on the business of sports, this text is a required resource for sports journalists and students in sports journalism.

Spécifications

Parties prenantes

Auteur(s) :
Editeur:

Contenu

Nombre de pages :
377
Langue:
Anglais
Collection :

Caractéristiques

EAN:
9780415876537
Date de parution :
20-12-10
Format:
Livre broché
Format numérique:
Trade paperback (VS)
Dimensions :
150 mm x 226 mm
Poids :
539 g

Les avis