Nos liseuses Vivlio rencontrent actuellement des problèmes de synchronisation. Nous faisons tout notre possible pour résoudre ce problème le plus rapidement possible. Toutes nos excuses pour la gêne occasionnée !
  •  Retrait gratuit dans votre magasin Club
  •  7.000.000 titres dans notre catalogue
  •  Payer en toute sécurité
  •  Toujours un magasin près de chez vous     
Nos liseuses Vivlio rencontrent actuellement des problèmes de synchronisation. Nous faisons tout notre possible pour résoudre ce problème le plus rapidement possible. Toutes nos excuses pour la gêne occasionnée !
  •  Retrait gratuit dans votre magasin Club
  •  7.000.0000 titres dans notre catalogue
  •  Payer en toute sécurité
  •  Toujours un magasin près de chez vous

The Counter-Cinema of the Berlin School

Marco Abel
Livre broché | Anglais | Screen Cultures: German Film and the Visual | n° 9
46,45 €
+ 92 points
Livraison 1 à 2 semaines
Passer une commande en un clic
Payer en toute sécurité
Livraison en Belgique: 3,99 €
Livraison en magasin gratuite

Description

The contemporary German directors collectively known as the "Berlin School" constitute the most significant filmmaking movement to come out of Germany since the New German Cinema of the 1970s, not least because their films mark the emergence of a new film language. The Berlin School filmmakers, including Christian Petzold, Thomas Arslan, Angela Schanelec, Christoph Hochhausler, Ulrich Kohler, Benjamin Heisenberg, Maren Ade, and Valeska Grisebach, are reminiscent of the directors of the New German Autorenkino and of French cinema des auteurs of the 1960s. This is the first book-length study of the Berlin School in any language. Its central thesis - that the movement should be regarded as a "counter-cinema" - is built around the unusual style of realism employed in its films, a realism that presents images of a Germany that does not yet exist. Abel concludes that it is precisely how these films' images and sounds work that renders them political: they are political not because they are message-driven films but because they are made politically, thus performing a "redistribution of the sensible" - a direct artistic intervention in the way politics partitions ways of doing and making, saying and seeing. MARCO ABEL is Professor of English and Film Studies at the University of Nebraska, Lincoln.

Spécifications

Parties prenantes

Auteur(s) :
Editeur:

Contenu

Nombre de pages :
360
Langue:
Anglais
Collection :
Tome:
n° 9

Caractéristiques

EAN:
9781571139412
Date de parution :
15-07-15
Format:
Livre broché
Format numérique:
Trade paperback (VS)
Dimensions :
152 mm x 229 mm
Poids :
530 g

Les avis