Club utilise des cookies et des technologies similaires pour faire fonctionner correctement le site web et vous fournir une meilleure expérience de navigation.
Ci-dessous vous pouvez choisir quels cookies vous souhaitez modifier :
Club utilise des cookies et des technologies similaires pour faire fonctionner correctement le site web et vous fournir une meilleure expérience de navigation.
Nous utilisons des cookies dans le but suivant :
Assurer le bon fonctionnement du site web, améliorer la sécurité et prévenir la fraude
Avoir un aperçu de l'utilisation du site web, afin d'améliorer son contenu et ses fonctionnalités
Pouvoir vous montrer les publicités les plus pertinentes sur des plateformes externes
Gestion des cookies
Club utilise des cookies et des technologies similaires pour faire fonctionner correctement le site web et vous fournir une meilleure expérience de navigation.
Ci-dessous vous pouvez choisir quels cookies vous souhaitez modifier :
Cookies techniques et fonctionnels
Ces cookies sont indispensables au bon fonctionnement du site internet et vous permettent par exemple de vous connecter. Vous ne pouvez pas désactiver ces cookies.
Cookies analytiques
Ces cookies collectent des informations anonymes sur l'utilisation de notre site web. De cette façon, nous pouvons mieux adapter le site web aux besoins des utilisateurs.
Cookies marketing
Ces cookies partagent votre comportement sur notre site web avec des parties externes, afin que vous puissiez voir des publicités plus pertinentes de Club sur des plateformes externes.
Une erreur est survenue, veuillez réessayer plus tard.
Il y a trop d’articles dans votre panier
Vous pouvez encoder maximum 250 articles dans votre panier en une fois. Supprimez certains articles de votre panier ou divisez votre commande en plusieurs commandes.
We commonly think of the psychedelic sixties as an explosion of creative energy and freedom that arose in direct revolt against the social restraint and authoritarian hierarchy of the early Cold War years. Yet, as Fred Turner reveals in The Democratic Surround, the decades that brought us the Korean War and communist witch hunts also witnessed an extraordinary turn toward explicitly democratic, open, and inclusive ideas of communication and with them new, flexible models of social order. Surprisingly, he shows that it was this turn that brought us the revolutionary multimedia and wild-eyed individualism of the 1960s counterculture. In this prequel to his celebrated book From Counterculture to Cyberculture, Turner rewrites the history of postwar America, showing how in the 1940s and '50s American liberalism offered a far more radical social vision than we now remember. Turner tracks the influential mid-century entwining of Bauhaus aesthetics with American social science and psychology. From the Museum of Modern Art in New York to the New Bauhaus in Chicago and Black Mountain College in North Carolina, Turner shows how some of the most well-known artists and intellectuals of the forties developed new models of media, new theories of interpersonal and international collaboration, and new visions of an open, tolerant, and democratic self in direct contrast to the repression and conformity associated with the fascist and communist movements. He then shows how their work shaped some of the most significant media events of the Cold War, including Edward Steichen's Family of Man exhibition, the multimedia performances of John Cage, and, ultimately, the psychedelic Be-Ins of the sixties. Turner demonstrates that by the end of the 1950s this vision of the democratic self and the media built to promote it would actually become part of the mainstream, even shaping American propaganda efforts in Europe. Overturning common misconceptions of these transformational years, The Democratic Surround shows just how much the artistic and social radicalism of the sixties owed to the liberal ideals of Cold War America, a democratic vision that still underlies our hopes for digital media today.