Club utilise des cookies et des technologies similaires pour faire fonctionner correctement le site web et vous fournir une meilleure expérience de navigation.
Ci-dessous vous pouvez choisir quels cookies vous souhaitez modifier :
Club utilise des cookies et des technologies similaires pour faire fonctionner correctement le site web et vous fournir une meilleure expérience de navigation.
Nous utilisons des cookies dans le but suivant :
Assurer le bon fonctionnement du site web, améliorer la sécurité et prévenir la fraude
Avoir un aperçu de l'utilisation du site web, afin d'améliorer son contenu et ses fonctionnalités
Pouvoir vous montrer les publicités les plus pertinentes sur des plateformes externes
Gestion des cookies
Club utilise des cookies et des technologies similaires pour faire fonctionner correctement le site web et vous fournir une meilleure expérience de navigation.
Ci-dessous vous pouvez choisir quels cookies vous souhaitez modifier :
Cookies techniques et fonctionnels
Ces cookies sont indispensables au bon fonctionnement du site internet et vous permettent par exemple de vous connecter. Vous ne pouvez pas désactiver ces cookies.
Cookies analytiques
Ces cookies collectent des informations anonymes sur l'utilisation de notre site web. De cette façon, nous pouvons mieux adapter le site web aux besoins des utilisateurs.
Cookies marketing
Ces cookies partagent votre comportement sur notre site web avec des parties externes, afin que vous puissiez voir des publicités plus pertinentes de Club sur des plateformes externes.
Une erreur est survenue, veuillez réessayer plus tard.
Il y a trop d’articles dans votre panier
Vous pouvez encoder maximum 250 articles dans votre panier en une fois. Supprimez certains articles de votre panier ou divisez votre commande en plusieurs commandes.
Perhaps we are never done with thought, nor should be. If this is indeed the case, then Kant may have been right after all in supposing that folks will never lose interest in metaphysics, in thought thinking thought. But what of academics? Where would we find these days a comprehensive treatment of pure reason, of the epochs of its origins and accomplishments, that is not just another collection of interpretations of "source" texts in translation? This study introduces philosophy students and professionals to the "logotectonic" method of conception as developed by Heribert Boeder, a pupil of Martin Heidegger, which is broadly structuralist in its approach but endeavors to make evident how the principles of rationality governing the Occidental tradition of λóγος (logos) - even those dictated by the animus of our post/modern world of thought in opposition to it - are, in fact, founded upon the "nature" of pure reason itself, the intellect, the discipline, and the art of which can be understood as constituting a unique "language" containing a vocabulary of distinguished terms, a syntax that determines their ratios, and rules of inference with which these terms of principle, insight, and issue are built into trains of thought about thought, every thought. As a result, the wisdom of the Muses (Homer, Hesiod, Solon), of the Holy Spirit (the Synoptic Narratives of Mark, Luke, and Matthew, the Apostolic Letters of Paul, the Gospel of John), and of Humanity (Rousseau, Schiller, Hölderlin) can be seen to have thrice articulated, in their own terms, a moving vision of our experience with the distinction of human being, inspiring critical reflection to consider the λóγος as a destiny with regards to which even we, as the thinkers, the doers, and the builders of today, are still learning what it means to make a difference. 'The Distinction of Human Being' offers contemporary thinkers, beginners as well as professionals, a comprehensive reading of the origin and the tradition of metaphysics encompassing the life and times of pure reason as it unfolds across its theoretical, practical, and poetic endeavor the last of which suggests what a philological philosophy might entail and demand of a new generation of friends of wisdom.