Vous voulez être sûr que vos cadeaux seront sous le sapin de Noël à temps? Nos magasins vous accueillent à bras ouverts. La plupart de nos magasins sont ouverts également les dimanches, vous pouvez vérifier les heures d'ouvertures sur notre site.
  •  Retrait gratuit dans votre magasin Club
  •  7.000.000 titres dans notre catalogue
  •  Payer en toute sécurité
  •  Toujours un magasin près de chez vous     
Vous voulez être sûr que vos cadeaux seront sous le sapin de Noël à temps? Nos magasins vous accueillent à bras ouverts. La plupart de nos magasins sont ouverts également les dimanches, vous pouvez vérifier les heures d'ouvertures sur notre site.
  •  Retrait gratuit dans votre magasin Club
  •  7.000.0000 titres dans notre catalogue
  •  Payer en toute sécurité
  •  Toujours un magasin près de chez vous

The Double Screen

Medium and Representation in Chinese Painting

Wu Hung
Livre broché | Anglais | Essays in Art and Culture
27,95 €
+ 55 points
Date de disponibilité inconnue
Passer une commande en un clic
Payer en toute sécurité
Livraison en Belgique: 3,99 €
Livraison en magasin gratuite

Description

This book contemplates a large problem: what is a traditional Chinese painting? Wu Hung answers this question through a comprehensive analysis of the screen, a major format and a popular pictorial motif in traditional China. With a broad array of examples ranging from the early centuries C.E. to the 1800s, he explores the screen's position in art - as an important site for artistic imagination, as an illusionary representation on a flat surface, and as an architectural device defining cultural conventions. A screen occupies a space and divides it, supplies an ideal surface for painting, and has been a favourite pictorial image in Chinese art since antiquity. With its diverse roles, the screen has provided Chinese painters with endless opportunities to reinvent their art.

The author argues that any understanding of Chinese painting must include discussion of its material forms as well as its intimate connection with cultural context and convention. Thus, The Double Screen offers a powerful non-western perspective on diverse artistic and cultural genres, from portraiture and pictorial narrative to voyeurism and masquerade, and will be invaluable to anyone interested in the history of art and Asian studies as well as to students and specialists in the field.

Spécifications

Parties prenantes

Auteur(s) :
Editeur:

Contenu

Nombre de pages :
296
Langue:
Anglais
Collection :

Caractéristiques

EAN:
9780948462924
Date de parution :
01-11-96
Format:
Livre broché
Format numérique:
Trade paperback (VS)
Dimensions :
155 mm x 231 mm
Poids :
417 g

Les avis