Vous voulez être sûr que vos cadeaux seront sous le sapin de Noël à temps? Nos magasins vous accueillent à bras ouverts. La plupart de nos magasins sont ouverts également les dimanches, vous pouvez vérifier les heures d'ouvertures sur notre site.
  •  Retrait gratuit dans votre magasin Club
  •  7.000.000 titres dans notre catalogue
  •  Payer en toute sécurité
  •  Toujours un magasin près de chez vous     
Vous voulez être sûr que vos cadeaux seront sous le sapin de Noël à temps? Nos magasins vous accueillent à bras ouverts. La plupart de nos magasins sont ouverts également les dimanches, vous pouvez vérifier les heures d'ouvertures sur notre site.
  •  Retrait gratuit dans votre magasin Club
  •  7.000.0000 titres dans notre catalogue
  •  Payer en toute sécurité
  •  Toujours un magasin près de chez vous

The Economics of Retailing

The Poly-Transformation of a Traditional Sector

Valia Aranitou, Pantelis C Kostis, Manolis Manioudis, Milena Panagiotopoulou
126,95 €
+ 253 points
Livraison sous 1 à 4 semaines
Passer une commande en un clic
Payer en toute sécurité
Livraison en Belgique: 3,99 €
Livraison en magasin gratuite

Description

The retail industry is rapidly changing, especially as technologies advance and digital retail becomes more accessible. This book explains the ongoing poly-transformations within the retail sector, offering insight into labor market changes, real estate challenges, and sustainable development.

Throughout the book, the authors analyze and predict various ways the industry needs to change to ensure longevity and stability. One option the authors explore includes creative ways to approach alternatives to participatory retail, which requires social participation. The authors also provide insight into another approach to this topic: tech platforms. In the book, they explain how the dominance of certain platforms can--and in some cases has--led to "retail feudalism."

To best capture the retail sector, the authors home in on the European retail sector as the primary case in the book. Chapters explore strategic adaptation and the adoption of potential policies that can help support the transitions required within this industry.

Emphasizing the necessary collaboration required between policymakers, industry professionals, and academics, The Economics of Retailing provides essential information for stakeholders ready to make informed decisions to support retailing.

Spécifications

Parties prenantes

Auteur(s) :
Editeur:

Contenu

Nombre de pages :
277
Langue:
Anglais
Collection :

Caractéristiques

EAN:
9783031723988
Date de parution :
03-12-24
Format:
Livre relié
Format numérique:
Genaaid
Dimensions :
148 mm x 210 mm
Poids :
503 g

Les avis