Vous voulez être sûr que vos cadeaux seront sous le sapin de Noël à temps? Nos magasins vous accueillent à bras ouverts. La plupart de nos magasins sont ouverts également les dimanches, vous pouvez vérifier les heures d'ouvertures sur notre site.
  •  Retrait gratuit dans votre magasin Club
  •  7.000.000 titres dans notre catalogue
  •  Payer en toute sécurité
  •  Toujours un magasin près de chez vous     
Vous voulez être sûr que vos cadeaux seront sous le sapin de Noël à temps? Nos magasins vous accueillent à bras ouverts. La plupart de nos magasins sont ouverts également les dimanches, vous pouvez vérifier les heures d'ouvertures sur notre site.
  •  Retrait gratuit dans votre magasin Club
  •  7.000.0000 titres dans notre catalogue
  •  Payer en toute sécurité
  •  Toujours un magasin près de chez vous
  1. Accueil
  2. Livres
  3. Sciences humaines
  4. Economie & Management
  5. Management
  6. Stratégie
  7. The Effect of Managerial Experiences on Strategic Sensemaking

The Effect of Managerial Experiences on Strategic Sensemaking

An Empirical Study of Top Management Teams. Dissertation European Business School Oetsrich Winkel 2006

Daniel Kauer
52,95 €
+ 105 points
Livraison sous 1 à 4 semaines
Passer une commande en un clic
Payer en toute sécurité
Livraison en Belgique: 3,99 €
Livraison en magasin gratuite

Description

In order to survive in increasing environmental turbulence and uncertainty in the business context, organizations have to reconsider and revise their strategies frequently. But not all of them manage to detect and interpret environmental changes and, if necessary, react adequately.

Based on 50 interviews with top managers, Daniel Kauer studies the effects of managerial experiences on the strategic sensemaking of top management teams. He shows that it is very important to distinguish between the depth and breadth of managerial experience, as these discrete dimensions have different effects on strategic sensemaking on the individual as well as on the organizational level. While diversity represents a team's potential to be successful in strategic sensemaking, the team must realize this potential through effective interaction. Therefore, the author also analyzes decisive interaction factors and describes how teams can best leverage their members' experience.

Spécifications

Parties prenantes

Auteur(s) :
Editeur:

Contenu

Nombre de pages :
257
Langue:
Anglais
Collection :

Caractéristiques

EAN:
9783835006300
Date de parution :
24-01-08
Format:
Livre broché
Format numérique:
Trade paperback (VS)
Dimensions :
148 mm x 210 mm
Poids :
331 g

Les avis