•  Retrait gratuit dans votre magasin Club
  •  7.000.000 titres dans notre catalogue
  •  Payer en toute sécurité
  •  Toujours un magasin près de chez vous     
  •  Retrait gratuit dans votre magasin Club
  •  7.000.000 titres dans notre catalogue
  •  Payer en toute sécurité
  •  Toujours un magasin près de chez vous

The Extreme Gone Mainstream

Commercialization and Far Right Youth Culture in Germany

Cynthia Miller-Idriss
Livre broché | Anglais | Princeton Studies in Cultural Sociology | n° 25
31,45 €
+ 62 points
Format
Livraison 1 à 2 semaines
Passer une commande en un clic
Payer en toute sécurité
Livraison en Belgique: 3,99 €
Livraison en magasin gratuite

Description

How clothing brands coded with racist and nationalist symbols are bringing extremism into the German mainstream

Far right politics and extremist violence are on the rise across Europe, prompting scholars and policymakers to question why extremism has become so appealing to so many people. Cynthia Miller-Idriss examines how far right ideologies have entered mainstream German culture through commercialized products and clothing laced with extremist, anti-Semitic, racist, and nationalist coded symbols and references. Required reading for anyone concerned about the global resurgence of the far right, The Extreme Gone Mainstream shows how these new brands desensitize consumers to extremist ideas, dehumanize victims, and are virtually indistinguishable from other popular clothing.

Spécifications

Parties prenantes

Auteur(s) :
Editeur:

Contenu

Nombre de pages :
312
Langue:
Anglais
Collection :
Tome:
n° 25

Caractéristiques

EAN:
9780691196152
Date de parution :
03-12-19
Format:
Livre broché
Format numérique:
Trade paperback (VS)
Dimensions :
142 mm x 224 mm
Poids :
408 g

Les avis