•  Retrait gratuit dans votre magasin Club
  •  7.000.000 titres dans notre catalogue
  •  Payer en toute sécurité
  •  Toujours un magasin près de chez vous     
  •  Retrait gratuit dans votre magasin Club
  •  7.000.000 titres dans notre catalogue
  •  Payer en toute sécurité
  •  Toujours un magasin près de chez vous

The Flâneur and Education Research

A Metaphor for Knowing, Being Ethical and New Data Production

58,45 €
+ 116 points
Livraison sous 1 à 4 semaines
Passer une commande en un clic
Payer en toute sécurité
Livraison en Belgique: 3,99 €
Livraison en magasin gratuite

Description

This book creatively and critically explores the figure of the flâneur and its place within educational scholarship. The flâneur is used as a generative metaphor and a prompt for engaging the unknown through embodied engagement, the politics of space, mindful walking and ritual. The chapters in this collection explore sensorial qualities of place and place-making, urban spaces and places, walking as relational practice, walking as ritual, thinking photographically, the creative and narrative qualities of flâneurial walking, and issues of power, gender, and class in research practices. In doing so, the editors and contributors examine how flâneurial walking can be viewed as a creative, relational, place-making practice. Engaging the flâneur as an influential and recurring historical figure allows and expands upon generative ways of thinking about educational inquiry. Furthermore, attending to the flâneur provides a way of provoking researchers to recognize and consider salient political issues that impact educational access and equity.

Spécifications

Parties prenantes

Editeur:

Contenu

Nombre de pages :
160
Langue:
Anglais
Collection :

Caractéristiques

EAN:
9783319728377
Date de parution :
30-04-18
Format:
Livre relié
Format numérique:
Genaaid
Dimensions :
148 mm x 210 mm
Poids :
381 g

Les avis