Vous voulez être sûr que vos cadeaux seront sous le sapin de Noël à temps? Nos magasins vous accueillent à bras ouverts. La plupart de nos magasins sont ouverts également les dimanches, vous pouvez vérifier les heures d'ouvertures sur notre site.
  •  Retrait gratuit dans votre magasin Club
  •  7.000.000 titres dans notre catalogue
  •  Payer en toute sécurité
  •  Toujours un magasin près de chez vous     
Vous voulez être sûr que vos cadeaux seront sous le sapin de Noël à temps? Nos magasins vous accueillent à bras ouverts. La plupart de nos magasins sont ouverts également les dimanches, vous pouvez vérifier les heures d'ouvertures sur notre site.
  •  Retrait gratuit dans votre magasin Club
  •  7.000.0000 titres dans notre catalogue
  •  Payer en toute sécurité
  •  Toujours un magasin près de chez vous

The Foundations of Marketing Practice

A History of Book Marketing in Germany

Ronald Fullerton
320,95 €
+ 641 points
Format
Livraison 2 à 3 semaines
Passer une commande en un clic
Payer en toute sécurité
Livraison en Belgique: 3,99 €
Livraison en magasin gratuite

Description

Between 1815 and 1890, the German book market experienced phenomenal growth, driven by German publishers' dynamic entrepreneurial attitude towards developing and distributing books. Embracing aggressive marketing on a large scale, they developed a growing sense of what their markets wanted. This study, based almost entirely upon primary sources including over seventy years of trade newspapers, is an in depth account of how and why this market developed--decades before there was any written theory about marketing.

This book is therefore about both marketing practice and marketing theory. It provides a uniquely well-researched account of how markets were developed in very sophisticated ways long before there was a formal discipline of marketing: for example, German publishers used segmentation at least 150 years before the first US articles on the subject appeared. Much of their experience was also shared by the UK and US book markets through international interactions between booksellers and other businessmen.

All scholars of marketing will find this historical account a fascinating insight into markets and marketing, This will also be of interest to social historians, scholars of German history, book trade and book trade historians.

Spécifications

Parties prenantes

Auteur(s) :
Editeur:

Contenu

Nombre de pages :
210
Langue:
Anglais
Collection :

Caractéristiques

EAN:
9781138848221
Date de parution :
14-12-15
Format:
Livre relié
Format numérique:
Genaaid
Dimensions :
157 mm x 234 mm
Poids :
453 g

Les avis