Nos liseuses Vivlio rencontrent actuellement des problèmes de synchronisation. Nous faisons tout notre possible pour résoudre ce problème le plus rapidement possible. Toutes nos excuses pour la gêne occasionnée !
  •  Retrait gratuit dans votre magasin Club
  •  7.000.000 titres dans notre catalogue
  •  Payer en toute sécurité
  •  Toujours un magasin près de chez vous     
Nos liseuses Vivlio rencontrent actuellement des problèmes de synchronisation. Nous faisons tout notre possible pour résoudre ce problème le plus rapidement possible. Toutes nos excuses pour la gêne occasionnée !
  •  Retrait gratuit dans votre magasin Club
  •  7.000.0000 titres dans notre catalogue
  •  Payer en toute sécurité
  •  Toujours un magasin près de chez vous

The Fruit Machine

Twenty Years of Writings on Queer Cinema

Thomas Waugh
Livre broché | Anglais
32,45 €
+ 64 points
Format
Livraison 1 à 2 semaines
Passer une commande en un clic
Payer en toute sécurité
Livraison en Belgique: 3,99 €
Livraison en magasin gratuite

Description

For more than twenty years, film critic, teacher, activist, and fan Thomas Waugh has been writing about queer movies. As a member of the Jump Cut collective and contributor to the Toronto-based gay newspaper the Body Politic, he emerged in the late 1970s as a pioneer in gay film theory and criticism, and over the next two decades solidified his reputation as one of the most important and influential gay film critics. The Fruit Machine--a collection of Waugh's reviews and articles originally published in gay community tabloids, academic journals, and anthologies--charts the emergence and maturation of Waugh's critical sensibilities while lending an important historical perspective to the growth of film theory and criticism as well as queer moviemaking.
In this wide-ranging anthology Waugh touches on some of the great films of the gay canon, from Taxi zum Klo to Kiss of the Spider Woman. He also discusses obscure guilty pleasures like Born a Man . . . Let Me Die a Woman, unexpectedly rich movies like Porky's and Caligula, filmmakers such as Fassbinder and Eisenstein, and film personalities from Montgomery Clift to Patty Duke. Emerging from the gay liberation movement of the 1970s, Waugh traverses crises from censorship to AIDS, tackling mainstream potboilers along with art movies, documentaries, and avant-garde erotic videos. In these personal perspectives on the evolving cinematic landscape, his words oscillate from anger and passion to wry wit and irony. With fifty-nine rare film stills and personal photographs and an introduction by celebrated gay filmmaker John Greyson, this volume demonstrates that the movie camera has been the fruit machine par excellence.

Spécifications

Parties prenantes

Auteur(s) :
Editeur:

Contenu

Nombre de pages :
328
Langue:
Anglais

Caractéristiques

EAN:
9780822324683
Date de parution :
04-04-00
Format:
Livre broché
Format numérique:
Trade paperback (VS)
Dimensions :
156 mm x 235 mm
Poids :
462 g

Les avis