•  Retrait gratuit dans votre magasin Club
  •  7.000.000 titres dans notre catalogue
  •  Payer en toute sécurité
  •  Toujours un magasin près de chez vous     
  •  Retrait gratuit dans votre magasin Club
  •  7.000.0000 titres dans notre catalogue
  •  Payer en toute sécurité
  •  Toujours un magasin près de chez vous

The Globalization of Corporate Media Hegemony

Livre broché | Anglais | Suny Global Media Studies
59,95 €
+ 119 points
Livraison 2 à 3 semaines
Passer une commande en un clic
Payer en toute sécurité
Livraison en Belgique: 3,99 €
Livraison en magasin gratuite

Description

Shows how dominant commercial media practices secure a hold among and affect diverse national cultures.

When commercial media practices are insinuated into local cultures, existing cultural and media practices are often displaced and social inequalities are exacerbated-sometimes with the consent of consumers, but frequently confronting organized proponents. The Globalization of Corporate Media Hegemony provides case studies from five continents-from government-promoted telecommunications programs and technologies in Canada and Britain, MTV Asia's call-in request lines, and the pan-Latin ideology of a Mexican television variety show, to Islamic pop radio in Turkey, commercial radio in Africa, a "Millionaire" game show in India, and Hollywood's muted influence on Korean cinema, among others. Each case offers new insight into the particulars of an expanding corporate hegemony and together they invite the conversation on media globalization to consider the dynamics of class conflict and negotiation as an analytical perspective having prescriptive potential.

Spécifications

Parties prenantes

Editeur:

Contenu

Nombre de pages :
319
Langue:
Anglais
Collection :

Caractéristiques

EAN:
9780791458228
Date de parution :
28-08-03
Format:
Livre broché
Format numérique:
Trade paperback (VS)
Dimensions :
147 mm x 228 mm
Poids :
421 g

Les avis

Nous publions uniquement les avis qui respectent les conditions requises. Consultez nos conditions pour les avis.