Vous voulez être sûr que vos cadeaux seront sous le sapin de Noël à temps? Nos magasins vous accueillent à bras ouverts. La plupart de nos magasins sont ouverts également les dimanches, vous pouvez vérifier les heures d'ouvertures sur notre site.
  •  Retrait gratuit dans votre magasin Club
  •  7.000.000 titres dans notre catalogue
  •  Payer en toute sécurité
  •  Toujours un magasin près de chez vous     
Vous voulez être sûr que vos cadeaux seront sous le sapin de Noël à temps? Nos magasins vous accueillent à bras ouverts. La plupart de nos magasins sont ouverts également les dimanches, vous pouvez vérifier les heures d'ouvertures sur notre site.
  •  Retrait gratuit dans votre magasin Club
  •  7.000.0000 titres dans notre catalogue
  •  Payer en toute sécurité
  •  Toujours un magasin près de chez vous

The IBM Style Guide

Conventions for Writers and Editors

Francis Derespinis, Peter Hayward, Jana Jenkins, Amy Laird, Leslie McDonald, Eric Radzinski
Livre broché | Anglais | IBM Press
57,95 €
+ 115 points
Date de disponibilité inconnue
Passer une commande en un clic
Payer en toute sécurité
Livraison en Belgique: 3,99 €
Livraison en magasin gratuite

Description

The IBM Style Guide distills IBM wisdom for developing superior content: information that is consistent, clear, concise, and easy to translate. The IBM Style Guide can help any organization improve and standardize content across authors, delivery mechanisms, and geographic locations.

This expert guide contains practical guidance on topic-based writing, writing content for different media types, and writing for global audiences.

Throughout, the authors illustrate the guidance with many examples of correct and incorrect usage.

Writers and editors will find authoritative guidance on issues ranging from structuring information to writing usable procedures to presenting web addresses to handling cultural sensitivities.

The guidelines cover these topics:
  • Using language and grammar to write clearly and consistently
  • Applying punctuation marks and special characters correctly
  • Formatting, organizing, and structuring information so that it is easy to find and use
  • Using footnotes, cross-references, and links to point readers to valuable, related information
  • Presenting numerical information clearly
  • Documenting computer interfaces to make it easy for users to achieve their goals
  • Writing for diverse audiences, including guidelines for improving accessibility
  • Preparing clear and effective glossaries and indexes
The IBM Style Guide can help any organization or individual create and manage content more effectively. The guidelines are especially valuable for businesses that have not previously adopted a corporate style guide, for anyone who writes or edits for IBM as an employee or outside contractor, and for anyone who uses modern approaches to information architecture.

Spécifications

Parties prenantes

Auteur(s) :
Editeur:

Contenu

Nombre de pages :
389
Langue:
Anglais
Collection :

Caractéristiques

EAN:
9780132101301
Date de parution :
14-10-11
Format:
Livre broché
Format numérique:
Trade paperback (VS)
Dimensions :
177 mm x 233 mm
Poids :
644 g

Les avis