Vous voulez être sûr que vos cadeaux seront sous le sapin de Noël à temps? Nos magasins vous accueillent à bras ouverts. La plupart de nos magasins sont ouverts également les dimanches, vous pouvez vérifier les heures d'ouvertures sur notre site.
  •  Retrait gratuit dans votre magasin Club
  •  7.000.000 titres dans notre catalogue
  •  Payer en toute sécurité
  •  Toujours un magasin près de chez vous     
Vous voulez être sûr que vos cadeaux seront sous le sapin de Noël à temps? Nos magasins vous accueillent à bras ouverts. La plupart de nos magasins sont ouverts également les dimanches, vous pouvez vérifier les heures d'ouvertures sur notre site.
  •  Retrait gratuit dans votre magasin Club
  •  7.000.0000 titres dans notre catalogue
  •  Payer en toute sécurité
  •  Toujours un magasin près de chez vous

The Imagination of Experiences

Musical Invention, Collaboration, and the Making of Meanings

Alan Taylor
Livre relié | Anglais
102,45 €
+ 204 points
Format
Livraison 2 à 3 semaines
Passer une commande en un clic
Payer en toute sécurité
Livraison en Belgique: 3,99 €
Livraison en magasin gratuite

Description

Aimed at lay, student, and academic readers alike, this book concerns the imagination and, specifically, imagination in music. It opens with a discussion of the invalidity of the idea of the creative genius and the connected view that ideas originate just in the individual mind. An alternative view of the imaginative process is then presented, that ideas spring from a subconscious dialogue activated by engagement in the world around. Ideas are therefore never just of our own making. This view is supported by evidence from many studies and corresponds with descriptions by artists of their experience of imagining. The third subject is how imaginations can be shared when musicians work with other artists, and the way the constraints imposed by trying to share subconscious imagining result in clearly distinct forms of joint working. The final chapter covers the use of the musical imagination in making meanings from music. The evidence is that music does not communicate meanings directly, and so composers or performers cannot be looked to as authorities on its meaning. Instead, music is commonly heard as analogous to human experience, and listeners who perceive such analogies may then imagine their own meanings from the music.

Spécifications

Parties prenantes

Auteur(s) :
Editeur:

Contenu

Nombre de pages :
122
Langue:
Anglais

Caractéristiques

EAN:
9780367569280
Date de parution :
04-02-21
Format:
Livre relié
Format numérique:
Genaaid
Dimensions :
140 mm x 218 mm
Poids :
272 g

Les avis