•  Retrait gratuit dans votre magasin Club
  •  7.000.000 titres dans notre catalogue
  •  Payer en toute sécurité
  •  Toujours un magasin près de chez vous     
  •  Retrait gratuit dans votre magasin Club
  •  7.000.000 titres dans notre catalogue
  •  Payer en toute sécurité
  •  Toujours un magasin près de chez vous

The Impact of Publicity on Corporate Offenders

Brent Fisse, John Braithwaite
Livre broché | Anglais | Suny Critical Issues in Criminal Justice
56,45 €
+ 112 points
Format
Livraison 1 à 4 semaines
Passer une commande en un clic
Payer en toute sécurité
Livraison en Belgique: 3,99 €
Livraison en magasin gratuite

Description

Uncertainty surrounds the use of publicity as a means of controlling corporate crime. On the one hand, some agree with Justice Brandeis's dictum that light is "the best of disinfectants...the most efficient policeman." On the other hand, many believe that corporations' internal affairs are effectively shrouded with a thick fog that prevents the light of public scrutiny from reaching them.

The Impact of Publicity on Corporate Offenders is the first study to go beyond the rhetoric, through an examination of corporate experience. Fisse and Braithwaite have carried out a qualitative inquiry concerning 17 large corporations involved in publicity crises. Based mainly on interviews, the inquiry includes company employees and former employees, union officials, officers of government regulatory agencies, competitors, independent accountants, government prosecutors, public interest activists, judicial officers, stockbrokers, and other experts.

Spécifications

Parties prenantes

Auteur(s) :
Editeur:

Contenu

Nombre de pages :
393
Langue:
Anglais
Collection :

Caractéristiques

EAN:
9780873957335
Date de parution :
30-06-84
Format:
Livre broché
Format numérique:
Trade paperback (VS)
Dimensions :
147 mm x 226 mm
Poids :
521 g

Les avis