•  Retrait gratuit dans votre magasin Club
  •  7.000.000 titres dans notre catalogue
  •  Payer en toute sécurité
  •  Toujours un magasin près de chez vous     
  •  Retrait gratuit dans votre magasin Club
  •  7.000.000 titres dans notre catalogue
  •  Payer en toute sécurité
  •  Toujours un magasin près de chez vous

The Learning Sciences in Educational Assessment

The Role of Cognitive Models

Jacqueline P Leighton, Mark J Gierl
Livre relié | Anglais
85,45 €
+ 170 points
Format
Livraison 1 à 2 semaines
Passer une commande en un clic
Payer en toute sécurité
Livraison en Belgique: 3,99 €
Livraison en magasin gratuite

Description

There is mounting hope in the United States that federal legislation in the form of No Child Left Behind will improve educational outcomes. As titanic as the challenge appears to be, however, the solution could be at our fingertips. This volume identifies visual types of cognitive models in reading, science, and mathematics for researchers, test developers, school administrators, policy makers, and teachers. In the process of identifying these cognitive models, the book also explores methodological or translation issues to consider as decisions are made about how to generate psychologically informative and psychometrically viable large-scale assessments based on the learning sciences. Initiatives to overhaul educational systems in disrepair may begin with national policies, but the success of these policies will hinge on how well stakeholders begin to rethink what is possible with a keystone of the educational system: large-scale assessment.

Spécifications

Parties prenantes

Auteur(s) :
Editeur:

Contenu

Nombre de pages :
276
Langue:
Anglais

Caractéristiques

EAN:
9780521194112
Date de parution :
13-06-11
Format:
Livre relié
Format numérique:
Ongenaaid / garenloos gebonden
Dimensions :
157 mm x 229 mm
Poids :
566 g

Les avis