•  Retrait gratuit dans votre magasin Club
  •  7.000.000 titres dans notre catalogue
  •  Payer en toute sécurité
  •  Toujours un magasin près de chez vous     
  •  Retrait gratuit dans votre magasin Club
  •  7.000.000 titres dans notre catalogue
  •  Payer en toute sécurité
  •  Toujours un magasin près de chez vous

The Media, the Public and the Great Financial Crisis

Mike Berry
Livre broché | Anglais
41,95 €
+ 83 points
Livraison 2 à 3 semaines
Passer une commande en un clic
Payer en toute sécurité
Livraison en Belgique: 3,99 €
Livraison en magasin gratuite

Description

This book explores the impact of the print and broadcast media on public knowledge and understanding of the 2008 Great Financial Crisis. It represents the first systemic attempt to analyse how mass media influenced public opinion and political events during this key period in Britain's economic history. To do this, the book combines analysis of media content, focus groups with members of the public and interviews with leading news journalists and editors in order to unpack the production, content and reception of economic news.

From the banking crisis to the debate over Britain's public deficit, this book explores the key role of the press and broadcasting in shaping public understanding and legitimating austerity through both short and long term patterns of media socialisation.


Spécifications

Parties prenantes

Auteur(s) :
Editeur:

Contenu

Nombre de pages :
307
Langue:
Anglais

Caractéristiques

EAN:
9781137499721
Date de parution :
24-01-19
Format:
Livre broché
Format numérique:
Trade paperback (VS)
Dimensions :
234 mm x 218 mm
Poids :
362 g

Les avis