Nos liseuses Vivlio rencontrent actuellement des problèmes de synchronisation. Nous faisons tout notre possible pour résoudre ce problème le plus rapidement possible. Toutes nos excuses pour la gêne occasionnée !
  •  Retrait gratuit dans votre magasin Club
  •  7.000.000 titres dans notre catalogue
  •  Payer en toute sécurité
  •  Toujours un magasin près de chez vous     
Nos liseuses Vivlio rencontrent actuellement des problèmes de synchronisation. Nous faisons tout notre possible pour résoudre ce problème le plus rapidement possible. Toutes nos excuses pour la gêne occasionnée !
  •  Retrait gratuit dans votre magasin Club
  •  7.000.0000 titres dans notre catalogue
  •  Payer en toute sécurité
  •  Toujours un magasin près de chez vous

The Neuropsychology of Smell and Taste

G Neil Martin
Livre broché | Anglais | Brain, Behaviour and Cognition
69,95 €
+ 139 points
Livraison sous 1 à 4 semaines
Passer une commande en un clic
Payer en toute sécurité
Livraison en Belgique: 3,99 €
Livraison en magasin gratuite

Description

Smell and taste are our most misunderstood senses. Given a choice between losing our sense of smell and taste, or our senses of sight and hearing, most people nominate the former, rather than the latter. Yet our sense of smell and taste has the power to stir up memories, alter our mood and even influence our behaviour.

In The Neuropsychology of Smell and Taste, Neil Martin provides a comprehensive, critical analysis of the role of the brain in gustation and olfaction. In his accessible and characteristic style he shows why our sense of smell and taste do not simply perform basic and intermittent functions, but lie at the very centre of our perception of the world around us. Through an exploration of the physiology, anatomy and neuropsychology of the senses; the neurophysiological causes of smell and taste disorders, and their function in physical and mental illness, Neil Martin provides an accessible and up-to-date overview of the processes of gustation and olfaction.

The Neuropsychology of Smell and Taste

provides a state-of-the-art overview of current research in olfactory and gustatory perception. With sections describing the effect of odour and taste on our behaviour, and evaluating the contribution current neuroimaging technology has made to our understanding of the senses, the book will be of interest to researchers and students of neuropsychology and neuroscience, and anybody with an interest in olfaction and gustation.

Spécifications

Parties prenantes

Auteur(s) :
Editeur:

Contenu

Nombre de pages :
248
Langue:
Anglais
Collection :

Caractéristiques

EAN:
9781848721371
Date de parution :
03-07-13
Format:
Livre broché
Format numérique:
Trade paperback (VS)
Dimensions :
155 mm x 231 mm
Poids :
376 g

Les avis