Nos liseuses Vivlio rencontrent actuellement des problèmes de synchronisation. Nous faisons tout notre possible pour résoudre ce problème le plus rapidement possible. Toutes nos excuses pour la gêne occasionnée !
  •  Retrait gratuit dans votre magasin Club
  •  7.000.000 titres dans notre catalogue
  •  Payer en toute sécurité
  •  Toujours un magasin près de chez vous     
Nos liseuses Vivlio rencontrent actuellement des problèmes de synchronisation. Nous faisons tout notre possible pour résoudre ce problème le plus rapidement possible. Toutes nos excuses pour la gêne occasionnée !
  •  Retrait gratuit dans votre magasin Club
  •  7.000.0000 titres dans notre catalogue
  •  Payer en toute sécurité
  •  Toujours un magasin près de chez vous

The New Narcissus in the Age of Reality Television

Megan Collins
Livre broché | Anglais | Classical and Contemporary Social Theory
56,95 €
+ 113 points
Format
Livraison 1 à 2 semaines
Passer une commande en un clic
Payer en toute sécurité
Livraison en Belgique: 3,99 €
Livraison en magasin gratuite

Description

This book explores the emergence and encouragement of the new narcissus in our society and the ways in which this is portrayed in reality television. Through studies of well-known reality shows, including Toddlers and Tiaras, Hoarders, Sister Wives, Catfish: The TV Show, Celebrity Rehab with Dr. Drew and The Real Housewives, the author examines the combined effects of narcissism and consumerism, shedding light on the ways in which people are pushed to focus on their own biographies and self-promotion to the point of creating a false self within the individual and the development of a sense of dissatisfaction, dis-ease and unhappiness.

Applying Freud's concept of narcissism and tracing it through the work of key social theorists including Durkheim, Lasch, Goffman, Riesman, Baudrillard and Giddens, The New Narcissus in the Age of Reality Television constitutes an insightful analysis of the modern ideology of greatness, perfection or 'being the best', that permeates society - an ideology that overwhelms and ultimately drives the individual to dissemble and project an artificial self. A compelling argument for the importance of understanding the persistence of a powerful and dangerous trait in modern society, this book will appeal to scholars of sociology, social theory and cultural and media studies with interests in reality television, celebrity culture and modern narcissism.

Spécifications

Parties prenantes

Auteur(s) :
Editeur:

Contenu

Nombre de pages :
172
Langue:
Anglais
Collection :

Caractéristiques

EAN:
9780367332952
Date de parution :
15-04-19
Format:
Livre broché
Format numérique:
Trade paperback (VS)
Dimensions :
156 mm x 234 mm
Poids :
263 g

Les avis