•  Retrait gratuit dans votre magasin Club
  •  7.000.000 titres dans notre catalogue
  •  Payer en toute sécurité
  •  Toujours un magasin près de chez vous     
  •  Retrait gratuit dans votre magasin Club
  •  7.000.000 titres dans notre catalogue
  •  Payer en toute sécurité
  •  Toujours un magasin près de chez vous

The New Narcissus in the Age of Reality Television

Megan Collins
Livre relié | Anglais | Classical and Contemporary Social Theory
182,45 €
+ 364 points
Format
Livraison 1 à 2 semaines
Passer une commande en un clic
Payer en toute sécurité
Livraison en Belgique: 3,99 €
Livraison en magasin gratuite

Description

This book explores the encouragement of the false self in our society and the ways in which this is portrayed in reality television. Through studies of well-known shows, the author examines the effects of narcissism and consumerism, shedding light on the ways in which people are pushed to focus on their biographies and self-promotion and so development of a sense of dissatisfaction and dis-ease. Applying Freud's concept of narcissism and tracing it through the work of key social theorists including Durkheim, Freud, Goffman, Riesman, Baudrillard and Giddens, this book constitutes an insightful analysis of the modern ideology of greatness that drives individuals to project an artificial self.

Spécifications

Parties prenantes

Auteur(s) :
Editeur:

Contenu

Nombre de pages :
180
Langue:
Anglais
Collection :

Caractéristiques

EAN:
9781138206977
Date de parution :
14-12-17
Format:
Livre relié
Format numérique:
Genaaid
Dimensions :
156 mm x 234 mm
Poids :
430 g

Les avis