Vous voulez être sûr que vos cadeaux seront sous le sapin de Noël à temps? Nos magasins vous accueillent à bras ouverts. La plupart de nos magasins sont ouverts également les dimanches, vous pouvez vérifier les heures d'ouvertures sur notre site.
  •  Retrait gratuit dans votre magasin Club
  •  7.000.000 titres dans notre catalogue
  •  Payer en toute sécurité
  •  Toujours un magasin près de chez vous     
Vous voulez être sûr que vos cadeaux seront sous le sapin de Noël à temps? Nos magasins vous accueillent à bras ouverts. La plupart de nos magasins sont ouverts également les dimanches, vous pouvez vérifier les heures d'ouvertures sur notre site.
  •  Retrait gratuit dans votre magasin Club
  •  7.000.0000 titres dans notre catalogue
  •  Payer en toute sécurité
  •  Toujours un magasin près de chez vous

The Place of Emotion in Argument

Douglas Walton
Livre broché | Anglais
44,45 €
+ 88 points
Livraison 2 à 3 semaines
Passer une commande en un clic
Payer en toute sécurité
Livraison en Belgique: 3,99 €
Livraison en magasin gratuite

Description

Appeals to emotion--pity, fear, popular sentiment, and ad hominem attacks--are commonly used in argumentation. Instead of dismissing these appeals as fallacious wherever they occur, as many do, Walton urges that each use be judged on its merits. He distinguished three main categories of evaluation.

First, is it reasonable, even if not conclusive, as an argument?

Second, is it weak and therefore open to critical questioning for argument? And third, is it fallacious?

The third category is a strong charge that incurs a critical burden to back it up by citing evidence from the given text and context of dialogue.

Walton uses fifty-six case studies to demonstrate that the problem of emotional fallacies is much subtler than has been previously believed. Ranging over commercial advertisements, political debates, union-management negotiations, and ethical disputes, the case studies reveal that these four types of appeals, while based on presumptive reasoning that are tentative and subject to default, are not always or necessarily fallacious types of argumentation.

Spécifications

Parties prenantes

Auteur(s) :
Editeur:

Contenu

Nombre de pages :
312
Langue:
Anglais

Caractéristiques

EAN:
9780271008530
Date de parution :
15-09-92
Format:
Livre broché
Format numérique:
Trade paperback (VS)
Dimensions :
152 mm x 234 mm
Poids :
489 g

Les avis