Club utilise des cookies et des technologies similaires pour faire fonctionner correctement le site web et vous fournir une meilleure expérience de navigation.
Ci-dessous vous pouvez choisir quels cookies vous souhaitez modifier :
Club utilise des cookies et des technologies similaires pour faire fonctionner correctement le site web et vous fournir une meilleure expérience de navigation.
Nous utilisons des cookies dans le but suivant :
Assurer le bon fonctionnement du site web, améliorer la sécurité et prévenir la fraude
Avoir un aperçu de l'utilisation du site web, afin d'améliorer son contenu et ses fonctionnalités
Pouvoir vous montrer les publicités les plus pertinentes sur des plateformes externes
Gestion des cookies
Club utilise des cookies et des technologies similaires pour faire fonctionner correctement le site web et vous fournir une meilleure expérience de navigation.
Ci-dessous vous pouvez choisir quels cookies vous souhaitez modifier :
Cookies techniques et fonctionnels
Ces cookies sont indispensables au bon fonctionnement du site internet et vous permettent par exemple de vous connecter. Vous ne pouvez pas désactiver ces cookies.
Cookies analytiques
Ces cookies collectent des informations anonymes sur l'utilisation de notre site web. De cette façon, nous pouvons mieux adapter le site web aux besoins des utilisateurs.
Cookies marketing
Ces cookies partagent votre comportement sur notre site web avec des parties externes, afin que vous puissiez voir des publicités plus pertinentes de Club sur des plateformes externes.
Une erreur est survenue, veuillez réessayer plus tard.
Il y a trop d’articles dans votre panier
Vous pouvez encoder maximum 250 articles dans votre panier en une fois. Supprimez certains articles de votre panier ou divisez votre commande en plusieurs commandes.
A dominant figure in American poetry for more than thirty-five years, Louise Glück has been the recipient of virtually every major poetry award and was named U.S. poet laureate for 2003-2004. In a new full-length study of her work, Daniel Morris explores how this prolific poet utilizes masks of characters from history, the Bible, and even fairy tales. Morris treats Glück's persistent themes--desire, hunger, trauma, survival--through close reading of her major book-length sequences from the 1990s: Ararat, Meadowlands, and The Wild Iris. An additional chapter devoted to The House on Marshland (1975) shows how its revision of Romanticism and nature poetry anticipated these later works. Seeing Glück's poems as complex analyses of the authorial self via sustained central metaphors, Morris reads her poetry against a narrative pattern that shifts from the tones of anger, despair, and resentment found in her early Firstborn to the resignation of Ararat--and proceeds in her latest volumes, including Vita Nova and Averno, toward an ambivalent embrace of embodied life.By showing how Glück's poems may be read as a form of commentary on the meanings of great literature and myth, Morris emphasizes her irreverent attitude toward the canons through which she both expresses herself and deflects her autobiographical impulse. By discussing her sense of self, of Judaism, and of the poetic tradition, he explores her position as a mystic poet with an ambivalent relationship to religious discourse verging on Gnosticism, with tendencies toward the ancient rabbinic midrash tradition of reading scripture. He particularly shows how her creative reading of past poets expresses her vision of Judaism as a way of thinking about canonical texts. The Poetry of Louise Glück is a quintessential study of how poems may be read as a form of commentary on the meanings of great literature and myth. It clearly demonstrates that, through this lens of commentary, one can grasp more firmly the very idea of poetry itself that Glück has spent her career both defining and extending.