•  Retrait gratuit dans votre magasin Club
  •  7.000.000 titres dans notre catalogue
  •  Payer en toute sécurité
  •  Toujours un magasin près de chez vous     
  •  Retrait gratuit dans votre magasin Club
  •  7.000.000 titres dans notre catalogue
  •  Payer en toute sécurité
  •  Toujours un magasin près de chez vous

The Political Psychology of the Gulf War

Leaders, Publics, and the Process of Conflict

42,95 €
+ 85 points
Date de disponibilité inconnue
Passer une commande en un clic
Payer en toute sécurité
Livraison en Belgique: 3,99 €
Livraison en magasin gratuite

Description

In these original essays, widely respected experts analyze the personal psychologies and public belief systems of the individuals and nations involved in the Gulf War - from George Bush and Saddam Hussein to the peoples of the United States, Israel, and Arab countries. Approaching the events of 1990-1991 from the perspectives of psychology, history, mass communications, and political science, these scholars examine the dynamic relationship of events, behavior, and perceptions.

Part I deals with the psychological and political origins of the war; part II focuses on George Bush, Saddam Hussein, and the nature of their leadership and judgement; part III discusses the battle for public perceptions and beliefs waged by both sides; part IV analyzes the results of that battle as revealed by the understanding of the U.S., Israeli, and Arab publics; and part V deals with the war's consequences. A postscript by Stanley Renshon covers military actions in the Gulf in late 1992 and early 1993.

Spécifications

Parties prenantes

Editeur:

Contenu

Nombre de pages :
408
Langue:
Anglais
Collection :

Caractéristiques

EAN:
9780822954958
Date de parution :
15-07-93
Format:
Livre broché
Format numérique:
Trade paperback (VS)
Dimensions :
155 mm x 238 mm
Poids :
553 g

Les avis