Nos liseuses Vivlio rencontrent actuellement des problèmes de synchronisation. Nous faisons tout notre possible pour résoudre ce problème le plus rapidement possible. Toutes nos excuses pour la gêne occasionnée !
  •  Retrait gratuit dans votre magasin Club
  •  7.000.000 titres dans notre catalogue
  •  Payer en toute sécurité
  •  Toujours un magasin près de chez vous     
Nos liseuses Vivlio rencontrent actuellement des problèmes de synchronisation. Nous faisons tout notre possible pour résoudre ce problème le plus rapidement possible. Toutes nos excuses pour la gêne occasionnée !
  •  Retrait gratuit dans votre magasin Club
  •  7.000.0000 titres dans notre catalogue
  •  Payer en toute sécurité
  •  Toujours un magasin près de chez vous
  1. Accueil
  2. Livres
  3. Sciences humaines
  4. Histoire & Politique
  5. Histoire
  6. Amérique
  7. The Politics of Canada's Airlines from Diefenbaker to Mulroney

The Politics of Canada's Airlines from Diefenbaker to Mulroney

Garth Stevenson
Livre broché | Anglais | Heritage
39,45 €
+ 78 points
Livraison 1 à 2 semaines
Passer une commande en un clic
Payer en toute sécurité
Livraison en Belgique: 3,99 €
Livraison en magasin gratuite

Description

Few industries in Canada have developed as quickly, or under as much government control, as air transport. It has been dominated by two large corporations, one public, one private, but also includes a number of smaller firms. Regulated by federal government, it has deeply involved regional and municipal interests too. Garth Stevenson provides a comprehensive analysis of recent policy in domestic air transport, examining the technological and social changes that have influenced policy, and how policy has in turn contributed to those changes.


Beginning with a general overview of the industry, Stevenson considers its geographical, technical, legislative, and institutional background. He then presents seven case studies, each highlighting a specific issue in domestic air policy: the relationship between the two major carriers; the evolution and application of regional air policy in two Quebec-based airlines; the influence of trends towards competition and deregulation, and the development of local and STOL carriers. From these studies emerges a detailed picture of domestic air policy under a series of governments over the past twenty-five years.

Spécifications

Parties prenantes

Auteur(s) :
Editeur:

Contenu

Nombre de pages :
256
Langue:
Anglais
Collection :

Caractéristiques

EAN:
9780802066374
Date de parution :
01-04-87
Format:
Livre broché
Format numérique:
Trade paperback (VS)
Dimensions :
156 mm x 234 mm
Poids :
367 g

Les avis