Vous voulez être sûr que vos cadeaux seront sous le sapin de Noël à temps? Nos magasins vous accueillent à bras ouverts. La plupart de nos magasins sont ouverts également les dimanches, vous pouvez vérifier les heures d'ouvertures sur notre site.
  •  Retrait gratuit dans votre magasin Club
  •  7.000.000 titres dans notre catalogue
  •  Payer en toute sécurité
  •  Toujours un magasin près de chez vous     
Vous voulez être sûr que vos cadeaux seront sous le sapin de Noël à temps? Nos magasins vous accueillent à bras ouverts. La plupart de nos magasins sont ouverts également les dimanches, vous pouvez vérifier les heures d'ouvertures sur notre site.
  •  Retrait gratuit dans votre magasin Club
  •  7.000.0000 titres dans notre catalogue
  •  Payer en toute sécurité
  •  Toujours un magasin près de chez vous

The Politics of Technology in Latin America (Volume 2)

Digital Media, Daily Life and Public Engagement

182,45 €
+ 364 points
Livraison 1 à 2 semaines
Passer une commande en un clic
Payer en toute sécurité
Livraison en Belgique: 3,99 €
Livraison en magasin gratuite

Description

This volume focuses on the hyper-mediatization of Latin America from the citizen's perspective, considering the social impact and how people embrace information technologies to improve their living conditions, engage in political issues and the role of digital journalism in promoting democratic values in Latin America.

The book is divided into three parts:

  • 'Digital Media and Daily Life in Latin America' explores cases related to the integration of digital media such as mobile devices, social platforms and, even, drones to diverse commercial, private and social activities.
  • 'Information technologies and civic engagement' gives special attention to the new political practices triggered by the irruption of smartphones and platforms, especially inside organizations and social movements in Latin America.
  • 'Journalism and Media Integrity in the Age of Post-truth' centers on the study of digital journalism and the new media landscape, and related issues like precarization of labor conditions and the crisis of reliability in media.

This second volume in a two volume set will be important reading for scholars and students of social use of digital media in Latin America, civic engagement, and the connections between politics, journalism and technology.

Spécifications

Parties prenantes

Editeur:

Contenu

Nombre de pages :
226
Langue:
Anglais
Collection :

Caractéristiques

EAN:
9780367360115
Date de parution :
31-12-20
Format:
Livre relié
Format numérique:
Genaaid
Dimensions :
175 mm x 246 mm
Poids :
997 g

Les avis