Club utilise des cookies et des technologies similaires pour faire fonctionner correctement le site web et vous fournir une meilleure expérience de navigation.
Ci-dessous vous pouvez choisir quels cookies vous souhaitez modifier :
Club utilise des cookies et des technologies similaires pour faire fonctionner correctement le site web et vous fournir une meilleure expérience de navigation.
Nous utilisons des cookies dans le but suivant :
Assurer le bon fonctionnement du site web, améliorer la sécurité et prévenir la fraude
Avoir un aperçu de l'utilisation du site web, afin d'améliorer son contenu et ses fonctionnalités
Pouvoir vous montrer les publicités les plus pertinentes sur des plateformes externes
Gestion des cookies
Club utilise des cookies et des technologies similaires pour faire fonctionner correctement le site web et vous fournir une meilleure expérience de navigation.
Ci-dessous vous pouvez choisir quels cookies vous souhaitez modifier :
Cookies techniques et fonctionnels
Ces cookies sont indispensables au bon fonctionnement du site internet et vous permettent par exemple de vous connecter. Vous ne pouvez pas désactiver ces cookies.
Cookies analytiques
Ces cookies collectent des informations anonymes sur l'utilisation de notre site web. De cette façon, nous pouvons mieux adapter le site web aux besoins des utilisateurs.
Cookies marketing
Ces cookies partagent votre comportement sur notre site web avec des parties externes, afin que vous puissiez voir des publicités plus pertinentes de Club sur des plateformes externes.
Une erreur est survenue, veuillez réessayer plus tard.
Il y a trop d’articles dans votre panier
Vous pouvez encoder maximum 250 articles dans votre panier en une fois. Supprimez certains articles de votre panier ou divisez votre commande en plusieurs commandes.
Synopsis: Radical Orthodoxy, whose founding father is John Milbank, claims that God has been pushed to the margins in modernity and that a false and misleading neo-theology has taken hold that needs to be revisited and contested. It is this return to the premodern that often leads theologians to have reservations about Radical Orthodoxy when they might otherwise have some sympathy for many of its positions. Radical Orthodoxy, like most traditional theology, claims that the power of God is in all creation and that God sits everywhere for all to partake of. But there appears to be a failure to see that the church and theology do not set in place systems that live out this basic assumption. Liberation theology, while sharing much of the same assumption that God is everywhere and to be shared, at the same time engages in a critique of the structures that claim to facilitate this vision, and finds them wanting. From here, then, liberation theologians attempt to refigure our understanding of shared power in order to broaden the vision, while it may be argued that Radical Orthodoxy simply restates the assumption with little political critique of the issues. Perhaps this point explains why this book is titled The Poverty of Radical Orthodoxy rather than Radical Error! Endorsements: "These essays are a philosophico-theological treasure trove, in telling against Radical Orthodoxy's trenchant critique of modernity and its Tertullianist exclusivism model of theological understanding. Their incisive arguments expose shortcomings in RO's interpretation of a range of reference points that include, for example, Hamman, Kierkegaard, nominalism, liberation theology, feminist theology, Hindu bhakti tradition, and pacifism. Well worth reading for studies in philosophy of religion and theology." --Abrahim H. Khan Professor and Advanced Degree Director Trinity College, University of Toronto "For anyone interested in contemporary theology and philosophy of religion this book will be exceedingly helpful. The debate here with Radical Orthodoxy involves several kinds of feminists, postmodernists, secularists, a variety of Christian theologians, and even defenders of Scotus and Ockham." --David Goicoechea Professor Emeritus Brock University Author Biography: Lisa Isherwood is Professor of Feminist Liberation Theologies and Director of the Institute for Theological Partnerships at the University of Winchester, UK. She has authored or edited eighteen books, including The Power of Erotic Celibacy: Queering Heteropatriarchy (2006) and The Fat Jesus: Feminist Explorations in Boundaries and Transgressions (2008). Marko Zlomislic is professor of philosophy at Conestoga College, Institute of Advanced Learning in Kitchener, Canada. He has authored and edited a number of books, including Jacques Derrida's Aporetic Ethics (2007), The Sorrowful Mysteries: A Postmodern Poetics (1998), Zarathustra's Joyful Annunciations (1995). He is currently writing a manuscirpt entitled, Crossing out the Crucifix.