Vous voulez être sûr que vos cadeaux seront sous le sapin de Noël à temps? Nos magasins vous accueillent à bras ouverts. La plupart de nos magasins sont ouverts également les dimanches, vous pouvez vérifier les heures d'ouvertures sur notre site.
  •  Retrait gratuit dans votre magasin Club
  •  7.000.000 titres dans notre catalogue
  •  Payer en toute sécurité
  •  Toujours un magasin près de chez vous     
Vous voulez être sûr que vos cadeaux seront sous le sapin de Noël à temps? Nos magasins vous accueillent à bras ouverts. La plupart de nos magasins sont ouverts également les dimanches, vous pouvez vérifier les heures d'ouvertures sur notre site.
  •  Retrait gratuit dans votre magasin Club
  •  7.000.0000 titres dans notre catalogue
  •  Payer en toute sécurité
  •  Toujours un magasin près de chez vous

The Psychology of Entrepreneurship

Livre relié | Anglais | SIOP Organizational Frontiers
182,45 €
+ 364 points
Livraison 1 à 2 semaines
Passer une commande en un clic
Payer en toute sécurité
Livraison en Belgique: 3,99 €
Livraison en magasin gratuite

Description

Entrepreneurship is essential for international social and economic well-being, as new ventures are the dominant source of job creation, market innovation, and economic growth in many societies. In this book, a noted group of researchers use findings, methods, and theories of modern psychology as the basis for gaining important, new insights into entrepreneurship-and into the hearts and minds of the talented, passionate professionals who create new business ventures.

The Psychology of Entrepreneurship, a volume in the SIOP Organizational Frontiers Series, is the first book written about the psychology of entrepreneurship, and includes over 60 research questions to guide industrial organizational psychology, organizational behavior, and entrepreneurship research about entrepreneurs. It seeks to answer questions such as, how and why do some people, but not others, recognize opportunities, decide to start new ventures, and organize successful, rapidly growing new ventures?

Some topics addressed include:

  • methods to help researchers explore the domain of entrepreneurship research;
  • the entire process of starting a new business;
  • characteristics of the individual entrepreneur;
  • the history of entrepreneurship education;
  • the cross-cultural effects of entrepreneurship; and
  • the viewpoints of seasoned psychologists who analyze current entrepreneurship research methods.

This book will appeal to teachers, students, and researchers in the areas of industrial organizational psychology, organizational behavior, entrepreneurship, and management.

Spécifications

Parties prenantes

Editeur:

Contenu

Nombre de pages :
432
Langue:
Anglais
Collection :

Caractéristiques

EAN:
9780805850628
Date de parution :
24-07-06
Format:
Livre relié
Format numérique:
Genaaid
Dimensions :
160 mm x 231 mm
Poids :
734 g

Les avis