Vous voulez être sûr que vos cadeaux seront sous le sapin de Noël à temps? Nos magasins vous accueillent à bras ouverts. La plupart de nos magasins sont ouverts également les dimanches, vous pouvez vérifier les heures d'ouvertures sur notre site.
  •  Retrait gratuit dans votre magasin Club
  •  7.000.000 titres dans notre catalogue
  •  Payer en toute sécurité
  •  Toujours un magasin près de chez vous     
Vous voulez être sûr que vos cadeaux seront sous le sapin de Noël à temps? Nos magasins vous accueillent à bras ouverts. La plupart de nos magasins sont ouverts également les dimanches, vous pouvez vérifier les heures d'ouvertures sur notre site.
  •  Retrait gratuit dans votre magasin Club
  •  7.000.0000 titres dans notre catalogue
  •  Payer en toute sécurité
  •  Toujours un magasin près de chez vous

The Renaissance Restored

Paintings Conservation and the Birth of Modern Art History in Nineteenth-Century Europe

Matthew Hayes
Livre broché | Anglais | Getty Publications - (Yale)
74,45 €
+ 148 points
Livraison 1 à 2 semaines
Passer une commande en un clic
Payer en toute sécurité
Livraison en Belgique: 3,99 €
Livraison en magasin gratuite

Description

This handsomely illustrated volume traces the intersections of art history and paintings restoration in nineteenth-century Europe.

Repairing works of art and writing about them--the practices that became art conservation and art history--share a common ancestry. By the nineteenth century the two fields had become inseparably linked. While the art historical scholarship of this period has been widely studied, its restoration practices have received less scrutiny--until now.

This book charts the intersections between art history and conservation in the treatment of Italian Renaissance paintings in nineteenth-century Europe. Initial chapters discuss the restoration of works by Giotto and Titian, framed by the contemporary scholarship of art historians such as Jacob Burckhardt, G. B. Cavalcaselle, and Joseph Crowe that was redefining the earlier age. Subsequent chapters recount how paintings conservation was integrated into museum settings. The narrative uses period texts, unpublished archival materials, and historical photographs in probing how paintings looked at a time when scholars were writing the foundational texts of art history, and how contemporary restorers were negotiating the appearances of these works. The book proposes a model for a new conservation history, object focused yet enriched by consideration of a wider cultural horizon.

Spécifications

Parties prenantes

Auteur(s) :
Editeur:

Contenu

Nombre de pages :
208
Langue:
Anglais
Collection :

Caractéristiques

EAN:
9781606066966
Date de parution :
27-07-21
Format:
Livre broché
Format numérique:
Trade paperback (VS)
Dimensions :
178 mm x 252 mm
Poids :
762 g

Les avis