•  Retrait gratuit dans votre magasin Club
  •  7.000.000 titres dans notre catalogue
  •  Payer en toute sécurité
  •  Toujours un magasin près de chez vous     
  •  Retrait gratuit dans votre magasin Club
  •  7.000.000 titres dans notre catalogue
  •  Payer en toute sécurité
  •  Toujours un magasin près de chez vous

The Rosary and the Microphone

Religious Impulse in U2's Mediated Brand

Nicholas P Greco
Livre broché | Anglais | Popular Music History
51,95 €
+ 103 points
Format
Livraison 2 à 3 semaines
Passer une commande en un clic
Payer en toute sécurité
Livraison en Belgique: 3,99 €
Livraison en magasin gratuite

Description

The Rosary and the Microphone explores U2 as a politically engaged band that manifests a particular brand of Christianity through the band's mediation in a global context and for a global audience. Through the primarily semiotic study of U2's various mediations, this book maps the band's strategies for negotiating its place in the world as a global band--and mediated brand--and as a proponent of a kind of cosmopolitanism, or global care. U2's brand is heavily informed by Bono's own personal religious formation. This religious viewpoint is expressed in a global concern--a Christian cosmopolitanism--that looks outward and draws others to do the same.

Spécifications

Parties prenantes

Auteur(s) :
Editeur:

Contenu

Nombre de pages :
230
Langue:
Anglais
Collection :

Caractéristiques

EAN:
9781781795552
Date de parution :
01-10-19
Format:
Livre broché
Format numérique:
Trade paperback (VS)
Dimensions :
155 mm x 231 mm
Poids :
340 g

Les avis