•  Retrait gratuit dans votre magasin Club
  •  7.000.000 titres dans notre catalogue
  •  Payer en toute sécurité
  •  Toujours un magasin près de chez vous     
  •  Retrait gratuit dans votre magasin Club
  •  7.000.000 titres dans notre catalogue
  •  Payer en toute sécurité
  •  Toujours un magasin près de chez vous

The Selling of the Empire

British and French Imperialist Propaganda, 1890-1940

T August
Livre relié | Anglais | Contributions in Comparative Colonial Studies | n° 19
161,45 €
+ 322 points
Livraison 2 à 3 semaines
Passer une commande en un clic
Payer en toute sécurité
Livraison en Belgique: 3,99 €
Livraison en magasin gratuite

Description

This innovative volume explores the essential similarity of imperialist ideologies in Britain and France from 1890 to 1940. These nations attempted to sell the concept of empire to their respective peoples as a means of overcoming pressing internal problems. The author documents the development of imperialist ideology in both countries, analyzes its methods of propagation, and assesses its popular appeal. Beginning with the 1890s, when factions in both countries espoused a remarkably similar vision of empire, August traces the numerous manifestations of official ideology through the First World War and into the ensuing period of promised recovery and national regeneration.

Spécifications

Parties prenantes

Auteur(s) :
Editeur:

Contenu

Nombre de pages :
234
Langue:
Anglais
Collection :
Tome:
n° 19

Caractéristiques

EAN:
9780313247224
Date de parution :
10-10-85
Format:
Livre relié
Format numérique:
Genaaid
Dimensions :
144 mm x 216 mm
Poids :
417 g

Les avis