•  Retrait gratuit dans votre magasin Club
  •  7.000.000 titres dans notre catalogue
  •  Payer en toute sécurité
  •  Toujours un magasin près de chez vous     
  •  Retrait gratuit dans votre magasin Club
  •  7.000.0000 titres dans notre catalogue
  •  Payer en toute sécurité
  •  Toujours un magasin près de chez vous

The Student City

Strategic Planning for Student Communities in EU Cities

Leo Van Den Berg, Antonio Russo
305,45 €
+ 610 points
Format
Livraison 2 à 3 semaines
Passer une commande en un clic
Payer en toute sécurité
Livraison en Belgique: 3,99 €
Livraison en magasin gratuite

Description

Student communities are without doubt a strategic resource for urban development and students are the citizens and the high-skilled working class of tomorrow. They are seen as an 'invisible population' with little say in local policy and decision-making. Co-operation between educational institutions and city planners is often missing and cities tend to neglect the universities' foreign relations. This volume argues that the importance of human capital in the competitiveness of cities demands pro-active, integral city policies targeting this community. Bringing together nine case studies of European cities (Rotterdam, Utrecht, Eindhoven, Munich, Lyon, Lille, Venice, Birmingham and Helsinki), it puts forward a comprehensive strategic plan of action, aiming at the integration of student communities in urban development. The book analyses the essential characteristics of the relationship between students and their host communities, as well as the role of higher education institutions and other actors in building the 'student friendly' city.

Spécifications

Parties prenantes

Auteur(s) :
Editeur:

Contenu

Nombre de pages :
346
Langue:
Anglais
Collection :

Caractéristiques

EAN:
9780754641407
Date de parution :
28-09-04
Format:
Livre relié
Format numérique:
Genaaid
Dimensions :
156 mm x 234 mm
Poids :
657 g

Les avis

Nous publions uniquement les avis qui respectent les conditions requises. Consultez nos conditions pour les avis.