Vous voulez être sûr que vos cadeaux seront sous le sapin de Noël à temps? Nos magasins vous accueillent à bras ouverts. La plupart de nos magasins sont ouverts également les dimanches, vous pouvez vérifier les heures d'ouvertures sur notre site.
  •  Retrait gratuit dans votre magasin Club
  •  7.000.000 titres dans notre catalogue
  •  Payer en toute sécurité
  •  Toujours un magasin près de chez vous     
Vous voulez être sûr que vos cadeaux seront sous le sapin de Noël à temps? Nos magasins vous accueillent à bras ouverts. La plupart de nos magasins sont ouverts également les dimanches, vous pouvez vérifier les heures d'ouvertures sur notre site.
  •  Retrait gratuit dans votre magasin Club
  •  7.000.0000 titres dans notre catalogue
  •  Payer en toute sécurité
  •  Toujours un magasin près de chez vous

The Third Spaces of Digital Religion

168,95 €
+ 337 points
Livraison 1 à 2 semaines
Passer une commande en un clic
Payer en toute sécurité
Livraison en Belgique: 3,99 €
Livraison en magasin gratuite

Description

This exciting volume explores how religious meaning is generated and performed in our present digital media ecosystem. It uses the spatial metaphor of a third space to visualize the mobility of everyday religion and to explore the dynamic ways in which contemporary subjects imagine, produce, and navigate new religious and spiritual places.

Comprised of seven original essays, this book provides a rigorous discussion of the complex intersections of the digital and religion, demonstrating how third spaces of religion stand out by virtue of their in-betweenness. They exist between private and public, between institution and individual, between authority and individual autonomy, between large media framings and individual "pro-sumption," and between local and translocal. Including probing analysis of how Muslim, Catholic, and Neo-Pagan identities are cultivated and developed online, case studies reflect on the creative outcomes of this condition of in-betweenness and the emergence of other places of religious and spiritual meaning.

Blending theoretical analysis with grounded empirical research, this book is essential reading for students and scholars of contemporary religion, media and religion, sociology of religion, religion, and popular culture.

Spécifications

Parties prenantes

Editeur:

Contenu

Nombre de pages :
124
Langue:
Anglais
Collection :

Caractéristiques

EAN:
9780367499471
Date de parution :
20-03-23
Format:
Livre relié
Format numérique:
Genaaid
Dimensions :
156 mm x 234 mm
Poids :
362 g

Les avis