Vous voulez être sûr que vos cadeaux seront sous le sapin de Noël à temps? Nos magasins vous accueillent à bras ouverts. La plupart de nos magasins sont ouverts également les dimanches, vous pouvez vérifier les heures d'ouvertures sur notre site.
  •  Retrait gratuit dans votre magasin Club
  •  7.000.000 titres dans notre catalogue
  •  Payer en toute sécurité
  •  Toujours un magasin près de chez vous     
Vous voulez être sûr que vos cadeaux seront sous le sapin de Noël à temps? Nos magasins vous accueillent à bras ouverts. La plupart de nos magasins sont ouverts également les dimanches, vous pouvez vérifier les heures d'ouvertures sur notre site.
  •  Retrait gratuit dans votre magasin Club
  •  7.000.0000 titres dans notre catalogue
  •  Payer en toute sécurité
  •  Toujours un magasin près de chez vous

The Various Faces of Reality

Values in News (Agency) Journalism. Herausgegeben von APA - Austria Presse Agentur

Livre broché | Allemand | Studien Verlag
29,45 €
+ 58 points
Livraison sous 1 à 4 semaines
Passer une commande en un clic
Payer en toute sécurité
Livraison en Belgique: 3,99 €
Livraison en magasin gratuite

Description

The concept of "true and unbiased news" is an undisputed ideal of serious news journalism worldwide and therefore the basic principle for news agencies in all democratic societies. However, it took a long time until modern news agencies were established. The articles in this book discuss this fascinating process. They are based on the symposium "The Various Faces of Reality," sponsored by the APA-Austria Presse Agentur, reflecting the development of "Values in News (Agency) Journalism" between institutional constraints and visions of press freedom. The wide range of the articles--from the origins of journalism and "news visionaries" during the twentieth century up to journalism after World War II and during the Cold War--provides an excellent insight into the history of newsmaking, Additionally, The Various Faces of Reality contributes to the current discussion about different forms of organization of news agencies (especially in CEE-countries), based on a historical analysis of various structures of news agencies and their development. Included is a discussion of high-ranking participants at the Journalistic Matinee on "'True and Unbiased News' in Times of 'Good' and 'Evil'--News Writing after September 11." Contributors include Siegfried Weischenberg, Wolfgang Duchkowitsch, Wolfgang Pensold, Philomen Schonhangen, Louis D. Boccardi, Kent Cooper, Jurgen Wilke, Michael Nelson, Terhi Rantanen, Oliver Boyd-Barrett, and Johann P. Fritz. The Various Faces of Reality will be mandatory reading for anyone interested in communications, media studies, and especially the history of modern news journalism.

Spécifications

Parties prenantes

Editeur:

Contenu

Nombre de pages :
136
Langue:
Allemand
Collection :

Caractéristiques

EAN:
9783706518222
Date de parution :
01-02-05
Format:
Livre broché
Format numérique:
Trade paperback (VS)
Dimensions :
171 mm x 239 mm
Poids :
272 g

Les avis