•  Retrait gratuit dans votre magasin Club
  •  7.000.000 titres dans notre catalogue
  •  Payer en toute sécurité
  •  Toujours un magasin près de chez vous     
  •  Retrait gratuit dans votre magasin Club
  •  7.000.000 titres dans notre catalogue
  •  Payer en toute sécurité
  •  Toujours un magasin près de chez vous

Theories in and of Mathematics Education

Theory Strands in German Speaking Countries

Angelika Bikner-Ahsbahs, Andreas Vohns, Oliver Schmitt, Regina Bruder, Willi Dörfler
Livre broché | Anglais | Icme-13 Topical Surveys
10,95 €
+ 21 points
Livraison sous 1 à 4 semaines
Passer une commande en un clic
Payer en toute sécurité
Livraison en Belgique: 3,99 €
Livraison en magasin gratuite

Description

This survey provides an overview of German meta-discourse on theories and mathematics education as a scientific discipline, from the 1970s to the 1990s. Two theory strands are offered: a semiotic view related to Peirce and Wittgenstein (presented by Willibald Dörfler), and the theory of learning activity by Joachim Lompscher (presented by Regina Bruder and Oliver Schmitt). By networking the two theoretical approaches in a case study of learning fractions, it clarifies the nature of the two theories, how they can be related to inform practice and renew TME-issues for mathematics education as a scientific discipline. Hans-Georg Steiner initiated the first of five international conferences on Theories of Mathematics Education (TME) to advance the founding of mathematics education as a scientific discipline, and subsequently German researchers have continued to focus on TME topics but within various theory strands.

Spécifications

Parties prenantes

Auteur(s) :
Editeur:

Contenu

Nombre de pages :
51
Langue:
Anglais
Collection :

Caractéristiques

EAN:
9783319425887
Date de parution :
15-08-16
Format:
Livre broché
Format numérique:
Trade paperback (VS)
Dimensions :
156 mm x 234 mm
Poids :
95 g

Les avis