•  Retrait gratuit dans votre magasin Club
  •  7.000.000 titres dans notre catalogue
  •  Payer en toute sécurité
  •  Toujours un magasin près de chez vous     
  •  Retrait gratuit dans votre magasin Club
  •  7.000.000 titres dans notre catalogue
  •  Payer en toute sécurité
  •  Toujours un magasin près de chez vous

Theorizing Justice and Justly Theorizing in Education

Exploring Contributions from Curriculum Studies

Mary Quinn
146,95 €
+ 293 points
Pré-commander, date de disponibilité inconnue
Passer une commande en un clic
Payer en toute sécurité
Livraison en Belgique: 3,99 €
Livraison en magasin gratuite

Description

This work responds to a number of contemporary critiques calling into question the very aim of or interest in social justice in relation to teacher preparation and teaching, along with related recent suspicions raised about the possibilities of education as a project of emancipation. Following Pinar's description of curriculum theory as "the interdisciplinary study of educational experience", and of curriculum as central in defining such experience--particularly now in the US and in other nations impacted by standardization and high-stakes testing--the inquiry is grounded in the assertion that addressing issues of justice in education and schooling requires attention to curriculum, to understanding curriculum, and the educational and pedagogical experience co-constitutive of it.

Spécifications

Parties prenantes

Auteur(s) :
Editeur:

Contenu

Nombre de pages :
144
Langue:
Anglais
Collection :

Caractéristiques

EAN:
9780415814003
Date de parution :
01-01-21
Format:
Livre relié
Format numérique:
Genaaid
Dimensions :
152 mm x 229 mm

Les avis