Vous voulez être sûr que vos cadeaux seront sous le sapin de Noël à temps? Nos magasins vous accueillent à bras ouverts. La plupart de nos magasins sont ouverts également les dimanches, vous pouvez vérifier les heures d'ouvertures sur notre site.
  •  Retrait gratuit dans votre magasin Club
  •  7.000.000 titres dans notre catalogue
  •  Payer en toute sécurité
  •  Toujours un magasin près de chez vous     
Vous voulez être sûr que vos cadeaux seront sous le sapin de Noël à temps? Nos magasins vous accueillent à bras ouverts. La plupart de nos magasins sont ouverts également les dimanches, vous pouvez vérifier les heures d'ouvertures sur notre site.
  •  Retrait gratuit dans votre magasin Club
  •  7.000.0000 titres dans notre catalogue
  •  Payer en toute sécurité
  •  Toujours un magasin près de chez vous
  1. Accueil
  2. Livres
  3. Sciences humaines
  4. Sciences
  5. Technique
  6. Technologie mécanique & Matériaux
  7. Thermal design optimization of traction battery modules using meta-model-based simulations

Thermal design optimization of traction battery modules using meta-model-based simulations

Johannes Liebertseder
Livre broché | Anglais | Wissenschaftliche Schriftenreihe des Fraunhofer ICT | n° 99
77,95 €
+ 155 points
Livraison sous 1 à 4 semaines
Passer une commande en un clic
Payer en toute sécurité
Livraison en Belgique: 3,99 €
Livraison en magasin gratuite

Description

Fast simulation models that predict the temperature difference in a battery cell depending on the geometric cell design are needed for the evaluation, comparison and thermal optimization of battery modules with tab cooling and other cooling approaches.
Here, a new simulation model based on a neural network is proposed which rapidly predicts the maximum temperature difference in a single battery pouch cell after a charging process. The model considers all relevant geometric and thermal parameters. Using this model, a charging process of a battery module can be computed in less than 18 s. This enables the thermal optimization of pouch cell designs and the comparison of different cooling approaches on module level, which is demonstrated on two exemplary test cases.
Furthermore, a tab-cooled battery module prototype using thermally conductive plastic materials is developed and analyzed. The simulation model is partly validated with the prototype and its cooling performance is evaluated on

Spécifications

Parties prenantes

Auteur(s) :
Editeur:

Contenu

Nombre de pages :
137
Langue:
Anglais
Collection :
Tome:
n° 99

Caractéristiques

EAN:
9783839620250
Format:
Livre broché
Dimensions :
148 mm x 210 mm

Les avis