Club utilise des cookies et des technologies similaires pour faire fonctionner correctement le site web et vous fournir une meilleure expérience de navigation.
Ci-dessous vous pouvez choisir quels cookies vous souhaitez modifier :
Club utilise des cookies et des technologies similaires pour faire fonctionner correctement le site web et vous fournir une meilleure expérience de navigation.
Nous utilisons des cookies dans le but suivant :
Assurer le bon fonctionnement du site web, améliorer la sécurité et prévenir la fraude
Avoir un aperçu de l'utilisation du site web, afin d'améliorer son contenu et ses fonctionnalités
Pouvoir vous montrer les publicités les plus pertinentes sur des plateformes externes
Gestion des cookies
Club utilise des cookies et des technologies similaires pour faire fonctionner correctement le site web et vous fournir une meilleure expérience de navigation.
Ci-dessous vous pouvez choisir quels cookies vous souhaitez modifier :
Cookies techniques et fonctionnels
Ces cookies sont indispensables au bon fonctionnement du site internet et vous permettent par exemple de vous connecter. Vous ne pouvez pas désactiver ces cookies.
Cookies analytiques
Ces cookies collectent des informations anonymes sur l'utilisation de notre site web. De cette façon, nous pouvons mieux adapter le site web aux besoins des utilisateurs.
Cookies marketing
Ces cookies partagent votre comportement sur notre site web avec des parties externes, afin que vous puissiez voir des publicités plus pertinentes de Club sur des plateformes externes.
Une erreur est survenue, veuillez réessayer plus tard.
Il y a trop d’articles dans votre panier
Vous pouvez encoder maximum 250 articles dans votre panier en une fois. Supprimez certains articles de votre panier ou divisez votre commande en plusieurs commandes.
Een crisis zorgt voor creativiteit. Het is bijzonder om de creativiteit van een hele beroepssector te documenteren terwijl die crisis nog in volle gang is. Nederland werd in 2008, evenals andere Europese landen, hard geraakt door de internationale kredietcrisis, met grote gevolgen voor de vastgoedmarkt en de daaraan gelieerde disciplines, zoals architectuur en design. Creatieve professionals in Nederland reageerden echter niet door hun kop in het zand te steken. Ze zochten de grenzen van hun vakgebieden op en experimenteerden met nieuwe benaderingswijzen.
Jonge Nederlandse ontwerpers en architecten werken graag in interdisciplinaire collectieven, en benadrukken de ethische en esthetische waarden van hun vak. Zij vinden antwoorden voor vragen van de toekomst. De klassieke grenzen tussen de creatieve vakgebieden vervagen steeds meer. Daarom maakt 'THINK DUTCH!' geen fundamenteel onderscheid tussen design en architectuur.
Het boek groepeert het werk van de nieuwe creatieve generatie in 16 hoofstukken met titels als "Build on Water", "Celebrate Food", "Don't Create for Eternity" en "Get Educated". Vragen die gesteld worden zijn onder andere: "Zorgt dit design voor nieuwe inzichten? ", "Wanneer kun je biologisch afbreekbare materialen gebruiken in architectuur?" en "Hoe kunnen we zelfvoorzienende voedselketens inrichten?". Kritische discussie en engagement zijn karakteristiek voor de houding van creatieve professionals, en juist deze benadering is een essentieel kenmerk van Nederlandse architectuur en design van de afgelopen jaren. Dit boek presenteert en omschrijft 476 projecten en producten, alle ontwikkeld door de meest creatieve breinen van onze tijd. Op indrukwekkende wijze geven ze nieuwe inzichten en toekomstgerichte visies om Nederland uit de crisis te verheffen.