•  Retrait gratuit dans votre magasin Club
  •  7.000.000 titres dans notre catalogue
  •  Payer en toute sécurité
  •  Toujours un magasin près de chez vous     
  •  Retrait gratuit dans votre magasin Club
  •  7.000.000 titres dans notre catalogue
  •  Payer en toute sécurité
  •  Toujours un magasin près de chez vous

This Little Kiddy Went To Market

The Corporate Capture Of Childhood

Sharon Beder, Wendy Varney, Richard Gosden
Livre relié | Anglais
156,45 €
+ 312 points
Format
Livraison 2 à 3 semaines
Passer une commande en un clic
Payer en toute sécurité
Livraison en Belgique: 3,99 €
Livraison en magasin gratuite

Description

This book investigates the way that corporations are strategically shaping children to be hyper-consumers as well as the submissive employees and uncritical citizens of the future. Sharon Beder shows how marketers and advertisers are targeting ever younger children in a relentless campaign, transforming children's play into a commercial opportunity and taking advantage of childish anxieties. She presents an alarming picture of how a child's social development - through education, health care and nutrition - has become an ordered conveyor belt of consumerist conditioning. Focusing on education in particular, she also shows how 'difficult' children are taught from an early age that pharmaceuticals can be used to discipline them or to make them 'happy'.

Spécifications

Parties prenantes

Auteur(s) :
Editeur:

Contenu

Nombre de pages :
320
Langue:
Anglais

Caractéristiques

EAN:
9780745329161
Date de parution :
01-05-09
Format:
Livre relié
Format numérique:
Ongenaaid / garenloos gebonden
Dimensions :
155 mm x 231 mm
Poids :
612 g

Les avis