Vous voulez être sûr que vos cadeaux seront sous le sapin de Noël à temps? Nos magasins vous accueillent à bras ouverts. La plupart de nos magasins sont ouverts également les dimanches, vous pouvez vérifier les heures d'ouvertures sur notre site.
  •  Retrait gratuit dans votre magasin Club
  •  7.000.000 titres dans notre catalogue
  •  Payer en toute sécurité
  •  Toujours un magasin près de chez vous     
Vous voulez être sûr que vos cadeaux seront sous le sapin de Noël à temps? Nos magasins vous accueillent à bras ouverts. La plupart de nos magasins sont ouverts également les dimanches, vous pouvez vérifier les heures d'ouvertures sur notre site.
  •  Retrait gratuit dans votre magasin Club
  •  7.000.0000 titres dans notre catalogue
  •  Payer en toute sécurité
  •  Toujours un magasin près de chez vous

Too Much Fun

The Five Lives of the Commodore 64 Computer

Jesper Juul
Livre broché | Anglais | Platform Studies
45,45 €
+ 90 points
Date de disponibilité inconnue
Passer une commande en un clic
Payer en toute sécurité
Livraison en Belgique: 3,99 €
Livraison en magasin gratuite

Description

The surprising history of the Commodore 64, the best-selling home computer of the 1980s--the machine that taught the world that computing should be fun.

The Commodore 64 (C64) is officially the best-selling desktop computer model of all time, according to The Guinness Book of World Records. It was also, from 1985 to 1993, the platform for which most video games were made. But while it sold at least twice as many units as other home computers of its time, like the Apple II, ZX Spectrum, or Commodore Amiga, it is strangely forgotten in many computer histories. In Too Much Fun, Jesper Juul argues that the C64 was so popular because it was so versatile, a machine developers and users would reinvent again and again over the course of 40 years.

First it was a serious computer, next a game computer, then a computer for technical brilliance (graphical demos using the machine in seemingly impossible ways), then a struggling competitor, and finally a retro device whose limitations are now charming. The C64, Juul shows, has been ignored by history because it was too much fun. Richly illustrated in full color, this book is the first in-depth examination of the C64's design and history, and the first to integrate US and European histories. With interviews of Commodore engineers and with its insightful look at C64 games, music, and software, from Summer Games to International Karate to Simons' BASIC, Too Much Fun will appeal to those who used a Commodore 64, those interested in the history of computing and video games and computational literacy, or just those who wish their technological devices would last longer.

Spécifications

Parties prenantes

Auteur(s) :
Editeur:

Contenu

Nombre de pages :
244
Langue:
Anglais
Collection :

Caractéristiques

EAN:
9780262549516
Date de parution :
10-12-24
Format:
Livre broché
Format numérique:
Trade paperback (VS)
Dimensions :
152 mm x 226 mm
Poids :
385 g

Les avis