•  Retrait gratuit dans votre magasin Club
  •  7.000.000 titres dans notre catalogue
  •  Payer en toute sécurité
  •  Toujours un magasin près de chez vous     
  •  Retrait gratuit dans votre magasin Club
  •  7.000.000 titres dans notre catalogue
  •  Payer en toute sécurité
  •  Toujours un magasin près de chez vous

Tourist Destination Images and Local Culture

Using the Example of the United Arab Emirates

Verena Schwaighofer
Livre broché | Anglais | Bestmasters
63,45 €
+ 126 points
Livraison sous 1 à 4 semaines
Passer une commande en un clic
Payer en toute sécurité
Livraison en Belgique: 3,99 €
Livraison en magasin gratuite

Description

An authentic, unique and memorable destination image is of crucial importance to be competitive in the long-term. Verena Schwaighofer analyses the currently transferred image of the United Arab Emirates as a tourist destination and to what extent the traditional Arabian culture is integrated into the image strategies of image developers in this country. First of all, a detailed theoretical overview referring to various image types, the current image transfer including critical topics related to the religion of Islam, women's role in society, behaviour, body language and dress code and the open-mindedness of the United Arab Emirates regarding local traditions related to the religion of Islam, is given. In the empirical part, a mixed method, including a qualitative media analysis (focusing on print and new media of image developers as well as newspaper articles published by journalists in the United Arab Emirates and the surrounding countries) and qualitative expert interviews are selected as appropriate research methodology.

Spécifications

Parties prenantes

Auteur(s) :
Editeur:

Contenu

Nombre de pages :
167
Langue:
Anglais
Collection :

Caractéristiques

EAN:
9783658045203
Date de parution :
16-12-13
Format:
Livre broché
Format numérique:
Trade paperback (VS)
Dimensions :
148 mm x 210 mm
Poids :
244 g

Les avis