•  Retrait gratuit dans votre magasin Club
  •  7.000.000 titres dans notre catalogue
  •  Payer en toute sécurité
  •  Toujours un magasin près de chez vous     
  •  Retrait gratuit dans votre magasin Club
  •  7.000.000 titres dans notre catalogue
  •  Payer en toute sécurité
  •  Toujours un magasin près de chez vous

Transmedia

verhalen vertellen in het digitale tijdperk

Dan Hassler-Forest
Livre broché | Néerlandais
20,00 €
+ 40 points
Livraison 1 à 2 semaines
Passer une commande en un clic
Payer en toute sécurité
Livraison en Belgique: 3,99 €
Livraison en magasin gratuite

Description

Van ‘The Lord of the Rings’ tot ‘Harry Potter’, van ‘Game of Thrones’ tot ‘The Walking Dead’: in de afgelopen jaren duiken er steeds meer verhalen op die via meerdere media verteld worden en waarbij de auteurs vertrouwen op een netwerk van fans en lezers; niet alleen om hun verhalen te verspreiden, maar ook om hun verhaal verder vorm te geven. ‘Transmedia’ versnippert doelbewust een verhaal over meerdere media en platformen waarbij elk medium het verhaal verrijkt met zijn eigen mediumspecificiteit.

‘Harry Potter’ en ‘The Walking Dead’ zijn slechts enkele voorbeelden van verhalen waarbij televisie, literatuur, strips en videogames samen worden ingezet om fans te stimuleren hun eigen ‘content’ te delen. ‘Memes, mashups’ en fanfictie hebben het publiek veranderd van passieve toeschouwers in een actieve gemeenschap die zich betrokken voelen bij de ontwikkeling van ‘hun’ verhaal. In sommige gevallen leidt dit zelfs tot totaal nieuwe verhalen, zoals ‘Fifty Shades of Grey’, de succesvolle boekenreeks die ooit begon als spin-off van ‘Twilight’ en die inmiddels op haar beurt weer haar eigen spin-offs kent.

In ‘Transmedia: verhalen vertellen in het digitale tijdperk’ laat Dan Hassler-Forest zien hoe de manier waarop verhalen verteld, ontwikkeld en gedeeld worden in de afgelopen jaren is veranderd. Deze nieuwe ontwikkelingen dagen de klassieke verhoudingen tussen auteur en lezer uit en beïnvloeden zowel de vorm als de inhoud van populaire media. Het boek schetst de historische ontwikkeling van ons hedendaagse medialandschap. Aan de hand van sprekende voorbeelden uit verschillende media biedt hij inzicht in deze veranderingen, en hoe dit de manier waarop wij verhalen vertellen en ervaren heeft beïnvloed.

Spécifications

Parties prenantes

Auteur(s) :
Editeur:

Contenu

Nombre de pages :
150
Langue:
Néerlandais

Caractéristiques

EAN:
9789089645883
Date de parution :
18-11-13
Format:
Livre broché
Dimensions :
134 mm x 210 mm
Poids :
210 g

Les avis