Club utilise des cookies et des technologies similaires pour faire fonctionner correctement le site web et vous fournir une meilleure expérience de navigation.
Ci-dessous vous pouvez choisir quels cookies vous souhaitez modifier :
Club utilise des cookies et des technologies similaires pour faire fonctionner correctement le site web et vous fournir une meilleure expérience de navigation.
Nous utilisons des cookies dans le but suivant :
Assurer le bon fonctionnement du site web, améliorer la sécurité et prévenir la fraude
Avoir un aperçu de l'utilisation du site web, afin d'améliorer son contenu et ses fonctionnalités
Pouvoir vous montrer les publicités les plus pertinentes sur des plateformes externes
Gestion des cookies
Club utilise des cookies et des technologies similaires pour faire fonctionner correctement le site web et vous fournir une meilleure expérience de navigation.
Ci-dessous vous pouvez choisir quels cookies vous souhaitez modifier :
Cookies techniques et fonctionnels
Ces cookies sont indispensables au bon fonctionnement du site internet et vous permettent par exemple de vous connecter. Vous ne pouvez pas désactiver ces cookies.
Cookies analytiques
Ces cookies collectent des informations anonymes sur l'utilisation de notre site web. De cette façon, nous pouvons mieux adapter le site web aux besoins des utilisateurs.
Cookies marketing
Ces cookies partagent votre comportement sur notre site web avec des parties externes, afin que vous puissiez voir des publicités plus pertinentes de Club sur des plateformes externes.
Une erreur est survenue, veuillez réessayer plus tard.
Il y a trop d’articles dans votre panier
Vous pouvez encoder maximum 250 articles dans votre panier en une fois. Supprimez certains articles de votre panier ou divisez votre commande en plusieurs commandes.
De Eerste Wereldoorlog is voorbij. De broers Lauritzen zijn zowel economisch als persoonlijk zwaar getroffen. Al Oscars bezittingen in Afrika zijn geconfisqueerd door de zegevierende Engelsen. Sverres geliefde, Albie, sneuvelde in de oorlog en zelf werd hij uit het landgoed gezet dat bijna twintig jaar zijn thuis was. En Lauritz en Ingeborg moesten Bergen verlaten omdat hun zoon Harald als Duitser doodgeslagen dreigde te worden op school.
Het hervinden van een beter leven in Berlijn en Saltsjöbaden kost tijd, maar algauw bevinden ze zich in de vrolijke jaren twintig. Duitsland lijkt zich te herstellen en in heel Europa leeft men in de veronderstelling dat het nooit meer oorlog kan worden. Niets wijst nog op het drama dat de familie Lauritzen en de rest van de wereld te wachten staat.
Tussen rood en zwart is het derde deel in de serie 'De grote eeuw', waarin Jan Guillou op meesterlijke wijze de geschiedenis van de twintigste eeuw vertelt aan de hand van het leven van drie Zweedse broers. Eerder verschenen in deze reeks Bruggenbouwers (2012) en Dandy uit het noorden (2013). Tussen rood en zwart is ook zonder kennis van die eerste twee boeken te lezen.
Jan Guillou is zonder twijfel de populairste schrijver van Zweden. Van zijn boeken werden alleen daar al meer dan tien miljoen exemplaren verkocht, en zijn werk is vertaald in meer dan twintig talen. Zijn nieuwe reeks 'De grote eeuw' is Guillous meest ambitieuze literaire project tot op heden. De eerste twee delen van de reeks werden internationale bestsellers. Ieder deel bereikt in Zweden in de eerste week na verschijning de top 3 van de bestsellerlijsten.
Over Bruggenbouwers:
'Twee nietige mensen tegen het decor van de grote wereldgeschiedenis. Dat gegeven vormt de epische reikwijdte van dit majestueuze boek. In deze breed uitwaaierende roman bespeelt Guillou talloze registers. Hij ontpopt zich als historicus én romancier, als psycholoog én als kenner van de Europese geschiedenis.' Kester Freriks, NRC Handelsblad ****
'Guillou verstaat de kunst van het vertellen. Zijn verhalen over de olifantenjacht zijn even meeslepend als die over een aartsmoeilijke brugconstructie. In die zin is Bruggenbouwers een echte pageturner.' Sophie Messeman, Trouw
Over Dandy uit het noorden:
'Guillou weet ons met dit verhaal steeds weer te ontroeren.' Jannah Loontjens, de Volkskrant ****