Nos liseuses Vivlio rencontrent actuellement des problèmes de synchronisation. Nous faisons tout notre possible pour résoudre ce problème le plus rapidement possible. Toutes nos excuses pour la gêne occasionnée !
  •  Retrait gratuit dans votre magasin Club
  •  7.000.000 titres dans notre catalogue
  •  Payer en toute sécurité
  •  Toujours un magasin près de chez vous     
Nos liseuses Vivlio rencontrent actuellement des problèmes de synchronisation. Nous faisons tout notre possible pour résoudre ce problème le plus rapidement possible. Toutes nos excuses pour la gêne occasionnée !
  •  Retrait gratuit dans votre magasin Club
  •  7.000.0000 titres dans notre catalogue
  •  Payer en toute sécurité
  •  Toujours un magasin près de chez vous

Tweeting Brexit

Social Media and the Aftermath of the EU Referendum

Maja Simunjak
182,45 €
+ 364 points
Format
Livraison 1 à 2 semaines
Passer une commande en un clic
Payer en toute sécurité
Livraison en Belgique: 3,99 €
Livraison en magasin gratuite

Description

Tweeting Brexit presents the most thorough examination of the role that the most political social network, Twitter, played in creating, negotiating, and challenging Brexit narratives during the process of UK's exiting of the European Union.

Working with multiple methods, from digital media analysis to interviews, and a wide variety of data, the book offers scrutiny of Brexit-related tweets and discourses they promote and gives voice to key actors - UK citizens, political and media actors - to explain why and how they've used Twitter to talk about Brexit and with what outcomes. In doing so, the author engages with, and enhances, a range of theoretical discussions central to our understanding of the role of social media in politics, from permanent campaigning on social media to social media journalism. With a reach far beyond the central Brexit case study, the book discusses new trends and practices in political communication and contextualises them with references to empirical evidence.

The book is key reading for all students and researchers in digital media and politics, digital methods, and related areas, as well as anyone interested in developing their understanding of the role that Twitter plays in political communications.

Spécifications

Parties prenantes

Auteur(s) :
Editeur:

Contenu

Nombre de pages :
180
Langue:
Anglais
Collection :

Caractéristiques

EAN:
9781032037875
Date de parution :
06-05-22
Format:
Livre relié
Format numérique:
Genaaid
Dimensions :
156 mm x 234 mm
Poids :
444 g

Les avis