•  Retrait gratuit dans votre magasin Club
  •  7.000.000 titres dans notre catalogue
  •  Payer en toute sécurité
  •  Toujours un magasin près de chez vous     
  •  Retrait gratuit dans votre magasin Club
  •  7.000.000 titres dans notre catalogue
  •  Payer en toute sécurité
  •  Toujours un magasin près de chez vous

Understanding and Representing Space

Theory and Evidence from Studies with Blind and Sighted Children

Susanna Millar
Livre relié | Anglais | Oxford Science Publications
220,45 €
+ 440 points
Livraison 2 à 3 semaines
Passer une commande en un clic
Payer en toute sécurité
Livraison en Belgique: 3,99 €
Livraison en magasin gratuite

Description

How we perceive and understand the space around us is one of the central topics of cognitive psychology. This book challenges the traditional notion that vision is the main sensory modality for this purpose, and compares vision with touch and movement as sources of spatial information in the absence of sight. Dr Millar's work with blind and sighted children has led her to formulate a coherent framework for findings from neuropsychology, neurology, and neuroscience. This framework assumes that specialized, complementary sensory inputs and outputs converge in inter-related networks, resulting in the organization of reference cues on which spatial coding depends. Addressing one of the central issues in cognitive psychology, this work will interest graduate students and researchers in cognitive and developmental psychology and visual perception, as well as educators involved with teaching and training blind people.

Spécifications

Parties prenantes

Auteur(s) :
Editeur:

Contenu

Nombre de pages :
324
Langue:
Anglais
Collection :

Caractéristiques

EAN:
9780198521426
Date de parution :
29-12-94
Format:
Livre relié
Format numérique:
Genaaid
Dimensions :
152 mm x 229 mm
Poids :
648 g

Les avis