Vous voulez être sûr que vos cadeaux seront sous le sapin de Noël à temps? Nos magasins vous accueillent à bras ouverts. La plupart de nos magasins sont ouverts également les dimanches, vous pouvez vérifier les heures d'ouvertures sur notre site.
  •  Retrait gratuit dans votre magasin Club
  •  7.000.000 titres dans notre catalogue
  •  Payer en toute sécurité
  •  Toujours un magasin près de chez vous     
Vous voulez être sûr que vos cadeaux seront sous le sapin de Noël à temps? Nos magasins vous accueillent à bras ouverts. La plupart de nos magasins sont ouverts également les dimanches, vous pouvez vérifier les heures d'ouvertures sur notre site.
  •  Retrait gratuit dans votre magasin Club
  •  7.000.0000 titres dans notre catalogue
  •  Payer en toute sécurité
  •  Toujours un magasin près de chez vous

Understanding Language Teaching

From Method to Postmethod

B Kumaravadivelu
Livre broché | Anglais | ESL & Applied Linguistics Professional
49,95 €
+ 99 points
Format
Livraison 1 à 2 semaines
Passer une commande en un clic
Payer en toute sécurité
Livraison en Belgique: 3,99 €
Livraison en magasin gratuite

Description

This book traces the historical development of major language teaching methods in terms of theoretical principles and classroom procedures, and provides a critical evaluation of each. Drawing from seminal, foundational texts and from critical commentaries made by various scholars, Kumaravadivelu examines the profession's current transition from method to postmethod and, in the process, elucidates the relationship between theory, research, and practice. The chief objective is to help readers see the pattern that connects language, learning, teaching methods, and postmethod perspectives.

In this book, Kumaravadivelu:
*brings together a critical vision of L2 learning and teaching--a vision founded at once on historical development and contemporary thought;

*connects findings of up-to-date research in L2 learning with issues in L2 teaching thus making the reader aware of the relationship between theory, research and practice;

*presents language teaching methods within a coherent framework of language-, learner-, and learning-centered pedagogies, thus helping the reader to see how they are related to each other;

*shows how the three categories of methods evolved historically leading ultimately (and inevitably) to the emergence of a postmethod condition; and

*provides the reader with a solid background in several interconnected areas of L2 pedagogy, such as concepts of competence, input factors, intake processes, interactional modifications, and instructional design.

Understanding Language Teaching: From Method to Postmethod is intended for an international audience of teacher educators, practicing teachers and graduate students, researchers, curriculum planners, and materials designers in the field of second and foreign language teaching.

Spécifications

Parties prenantes

Auteur(s) :
Editeur:

Contenu

Nombre de pages :
276
Langue:
Anglais
Collection :

Caractéristiques

EAN:
9780805856767
Date de parution :
07-09-05
Format:
Livre broché
Format numérique:
Trade paperback (VS)
Dimensions :
156 mm x 229 mm
Poids :
444 g

Les avis