Vous voulez être sûr que vos cadeaux seront sous le sapin de Noël à temps? Nos magasins vous accueillent à bras ouverts. La plupart de nos magasins sont ouverts également les dimanches, vous pouvez vérifier les heures d'ouvertures sur notre site.
  •  Retrait gratuit dans votre magasin Club
  •  7.000.000 titres dans notre catalogue
  •  Payer en toute sécurité
  •  Toujours un magasin près de chez vous     
Vous voulez être sûr que vos cadeaux seront sous le sapin de Noël à temps? Nos magasins vous accueillent à bras ouverts. La plupart de nos magasins sont ouverts également les dimanches, vous pouvez vérifier les heures d'ouvertures sur notre site.
  •  Retrait gratuit dans votre magasin Club
  •  7.000.0000 titres dans notre catalogue
  •  Payer en toute sécurité
  •  Toujours un magasin près de chez vous

Understanding Multivariate Research

A Primer For Beginning Social Scientists

William Berry, Mitchell Sanders
Livre broché | Anglais | Essentials of Political Science
51,45 €
+ 102 points
Format
Livraison 1 à 2 semaines
Passer une commande en un clic
Payer en toute sécurité
Livraison en Belgique: 3,99 €
Livraison en magasin gratuite

Description

Although nearly all major social science departments offer graduate students training in quantitative methods, the typical sequencing of topics generally delays training in regression analysis and other multivariate techniques until a student's second year. William Berry and Mitchell Sanders's Understanding Multivariate Research fills this gap with a concise introduction to regression analysis and other multivariate techniques. Their book is designed to give new graduate students a grasp of multivariate analysis sufficient to understand the basic elements of research relying on such analysis that they must read prior to their formal training in quantitative methods. Berry and Sanders effectively cover the techniques seen most commonly in social science journals--regression (including nonlinear and interactive models), logit, probit, and causal models/path analysis. The authors draw on illustrations from across the social sciences, including political science, sociology, marketing and higher education. All topics are developed without relying on the mathematical language of probability theory and statistical inference. Readers are assumed to have no background in descriptive or inferential statistics, and this makes the book highly accessible to students with no prior graduate course work.

Spécifications

Parties prenantes

Auteur(s) :
Editeur:

Contenu

Nombre de pages :
216
Langue:
Anglais
Collection :

Caractéristiques

EAN:
9780813399713
Date de parution :
05-05-00
Format:
Livre broché
Format numérique:
Trade paperback (VS)
Dimensions :
134 mm x 205 mm
Poids :
122 g

Les avis