Nos liseuses Vivlio rencontrent actuellement des problèmes de synchronisation. Nous faisons tout notre possible pour résoudre ce problème le plus rapidement possible. Toutes nos excuses pour la gêne occasionnée !
  •  Retrait gratuit dans votre magasin Club
  •  7.000.000 titres dans notre catalogue
  •  Payer en toute sécurité
  •  Toujours un magasin près de chez vous     
Nos liseuses Vivlio rencontrent actuellement des problèmes de synchronisation. Nous faisons tout notre possible pour résoudre ce problème le plus rapidement possible. Toutes nos excuses pour la gêne occasionnée !
  •  Retrait gratuit dans votre magasin Club
  •  7.000.0000 titres dans notre catalogue
  •  Payer en toute sécurité
  •  Toujours un magasin près de chez vous

Unmaking the East India Company

British Art and Political Reform in Colonial India, C. 1813-1858

Tom Young
Livre relié | Anglais
54,45 €
+ 108 points
Livraison 1 à 2 semaines
Passer une commande en un clic
Payer en toute sécurité
Livraison en Belgique: 3,99 €
Livraison en magasin gratuite

Description

Illuminates how new modes of artistic production in colonial India shaped the British state's nationalisation of the East India Company, transforming the relationship between nation and empire

This pioneering book explores how art shaped the nationalisation of the East India Company between the loss of its primary monopoly in 1813 and its ultimate liquidation in 1858. Challenging the idea that parliament drove political reform, it argues instead that the Company's political legitimacy was destabilised by novel modes of artistic production in colonial India. New artistic forms and practices--the result of new technologies like lithography and steam navigation, middle-class print formats like the periodical, the scrapbook and the literary annual, as well as the prevalence of amateur sketching among Company employees--reconfigured the colonial regime's racial boundaries and techniques of governance. They flourished within transimperial networks, integrating middle-class societies with new political convictions and moral disciplines, and thereby eroding the aristocratic corporate cultures that had previously structured colonial authority in India.

Unmaking the East India Company contributes to a reassessment of British art as a global, corporate and intrinsically imperial phenomenon--highlighting the role of overlooked media, artistic styles and print formats in crafting those distinctions of power and identity that defined 'Britishness' across the world.

Distributed for the Paul Mellon Centre for Studies in British Art

Spécifications

Parties prenantes

Auteur(s) :
Editeur:

Contenu

Nombre de pages :
255
Langue:
Anglais

Caractéristiques

EAN:
9781913107390
Date de parution :
25-07-23
Format:
Livre relié
Format numérique:
Genaaid
Dimensions :
224 mm x 276 mm
Poids :
1383 g

Les avis