•  Retrait gratuit dans votre magasin Club
  •  7.000.000 titres dans notre catalogue
  •  Payer en toute sécurité
  •  Toujours un magasin près de chez vous     
  •  Retrait gratuit dans votre magasin Club
  •  7.000.000 titres dans notre catalogue
  •  Payer en toute sécurité
  •  Toujours un magasin près de chez vous

Unpacking IKEA

Swedish Design for the Purchasing Masses

Pauline Garvey
Livre broché | Anglais | Cresc
66,45 €
+ 132 points
Livraison 1 à 2 semaines
Passer une commande en un clic
Payer en toute sécurité
Livraison en Belgique: 3,99 €
Livraison en magasin gratuite

Description

This book represents the first anthropological ethnography of Ikea consumption and goes to the heart of understanding the unique and at times frantic popularity of this one iconic transnational store. Based on a year of participant observation in Stockholm's Kungens Kurva store - the largest in the world - this book places the retailer squarely within the realm of the home-building efforts of individuals in Stockholm and to a lesser degree in Dublin. Ikea, the world's largest retailer and one of its most interesting, is the focus of intense popular fascination internationally, yet is rarely subject to in-depth anthropological inquiry. In Unpacking Ikea, Garvey explores why Ikea is never 'just a store' for its customers, and questions why it is described in terms of a cultural package, as everyday and classless. Using in-depth interviews with householders over several years, this ethnographic study follows the furniture from the Ikea store outwards to probe what people actually take home with them.

Spécifications

Parties prenantes

Auteur(s) :
Editeur:

Contenu

Nombre de pages :
174
Langue:
Anglais
Collection :

Caractéristiques

EAN:
9780815393955
Date de parution :
23-11-17
Format:
Livre broché
Format numérique:
Trade paperback (VS)
Dimensions :
152 mm x 229 mm
Poids :
476 g

Les avis