•  Retrait gratuit dans votre magasin Club
  •  7.000.000 titres dans notre catalogue
  •  Payer en toute sécurité
  •  Toujours un magasin près de chez vous     
  •  Retrait gratuit dans votre magasin Club
  •  7.000.000 titres dans notre catalogue
  •  Payer en toute sécurité
  •  Toujours un magasin près de chez vous
  1. Accueil
  2. Livres
  3. Sciences humaines
  4. Sciences
  5. Médecine
  6. Médecine clinique & interne
  7. Users' Guides to the Medical Literature: A Manual for Evidence-Based Clinical Practice, 3e

Users' Guides to the Medical Literature: A Manual for Evidence-Based Clinical Practice, 3e

Gordon Guyatt
Livre broché | Anglais
115,45 €
+ 230 points
Livraison 1 à 2 semaines
Passer une commande en un clic
Payer en toute sécurité
Livraison en Belgique: 3,99 €
Livraison en magasin gratuite

Description

The leading guide to the principles and clinical applications of evidence-based medicine―updated with new examples and new chapters

A Doody's Core Title for 2022 & 2024!


  • Revised and updated to reflect the latest in medical research and evidence-based resources
  • Practical focus and organization to guide clinicians through the fundamentals of using the medical literature to the more advanced strategies and skills for use in patient care, using the key questions to assess any new research:
    • What are the results?
    • How serious is the risk of bias?
    • How do I apply the results to patient care?
  • Updated real-world examples drawn from the medical literature
  • New chapters that reflect the changing complexity of medical research and literature, including genetic association studies, systematic reviews and meta-analyses, network meta-analysis, noninferiority trials, quality improvement, and evidence-based medicine and the theory of knowledge
  • New emphasis on understanding the role of patient preferences and preappraised resources that provide updated evidence and evidence-based recommendations for practice

Spécifications

Parties prenantes

Auteur(s) :
Editeur:

Contenu

Nombre de pages :
736
Langue:
Anglais

Caractéristiques

EAN:
9780071790710
Date de parution :
02-01-15
Format:
Livre broché
Format numérique:
Trade paperback (VS)
Dimensions :
183 mm x 239 mm
Poids :
1043 g

Les avis